رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: دوربین های ثبت تخلف و نظارتی تصویری کنترل ترافیک شهر همدان به زودی تعداد به 50 دستگاه افزایش می یابد.

افزایش دوربین های ثبت تخلف و پایشی کنترل شهر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران گردان ،رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان افزود: در حال حاضر 21 دوربین نظارت تصویری و پایشی در شهر به صورت خودکار تمامی وقایع منطقه را ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 17 دوربین پایشی دیگر خریداری شده و به زودی در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد، اضافه کرد: در ماه آینده  با نصب این دوربین‌ها در مجموع  38 دوربین نظارت تصویری خواهیم داشت.

گردان با اشاره به وجود دو دوربین ثبت تخلف در شهر اظهار کرد: همچنین 10 دوربین ثبت تخلف دیگر در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد این دوربین‌ها به صورت خودکار تخلفات و رفتارهای نامتعارف را ثبت می‌کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، یادآورشد: دوربین‌های ثبت تخلف قابلیت اعمال مقررات را دارند و در ظرف مدت 10 تا 15 دقیقه تخلف رانندگان از طریق به آنها پیامک اطلاع رسانی می‌شود و انتظار می‌رود با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک ،نیروهای فیزیکی در شهر حذف شده و دوربین‌ها ترافیک را کنترل کنند.

 گردان در ادامه افزود: در مجموع 50 دوربین ثبت تخلف و پایشی ترافیک شهر را کنترل خواهند کرد و برای 27 دوربین جدید خریداری شده حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل ماده 23 قانون راهنمایی رانندگی هزینه شده است.

 وی همچنین از آمادگی استودیو رادیو مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان خبر داد و توضیح داد: در صورت انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیما این استودیو راه‌اندازی خواهد شد.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی‌ها افزود: در صورتی که دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های همدان نصب شود مشکل پول خرد در این زمینه حل خواهد شد .

همچنین معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردارهمدان نیز  با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 دوربین نظارت تصویری و 2 دوربین ثبت تخلف ترافیک شهر را کنترل می‌کنند، گفت: از تعداد دوربین‌های نظارت تصویری 4 دستگاه، 4 تصویر 180 درجه‌ای را همزمان پوشش می‌دهد و 17 دوربین دیگر به صورت تک تصویری است.

موسی رسولی با بیان اینکه 10 دوربین ثبت تخلف و 17 دوربین پایشی به تعداد دوربین‌های شهر اضافه خواهد شد، گفت: در مجموع تعداد دوربین‌های شهر به 50 دستگاه خواهد رسید که این تعداد همزمان 100 نقطه از شهر را پوشش خواهند داد.

رسولی بیان داشت: ما با افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف به دنبال اعمال جریمه رانندگان نیستیم ،بلکه هدف ایجاد امنیت ترافیکی و آرامش شهروندان است.

انتهای پیام/غ

ایجاد امنیت ترافیکی و آرامش شهروندان با افزایش دوربین های ثبت تخلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار