55 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در راههای اصلی استان همدان نصب می شود.

نصب 55 دستگاه دوربین ثبت تخلف در همدانبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان در نشست صمیمی با اعضای باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه هم اکنون 11 دوربین ثبت تخلف فعال هستند گفت: 55 دستگاه دوربین ثبت تخلف در حال نصب است که از این تعداد26 دستگاه نصب وفعال است ومابقی آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه این دوربین ها تا ششصد کیلومتر راه های اصلی استان را رصد می کنند، افزود:مد نظر است درنقاط حادثه خیز مانند گردنه ها 5 دستگاه ثبت تخلف دیگر اضافه خواهد شد.

رودباری به دستگاه توزین الکترونیکی در حال حرکت در پلیس راه همدان- تهران اشاره کرد واظهار داشت: هدف از راه‌اندازی سیستم توزین هوشمند در این محور ارتقاء کیفی سیستم توزین وسایل نقلیه سنگین و باری و اعمال نظارت بهینه بر بار جابه‌جا شده در محورهای مواصلاتی استان است.

وی درباره مزایای سیستم توزین هوشمند با اشاره به اینکه سنسورهای توزینی که براساس طبقه‎بندی انواع وسایل نقلیه بر روی سطح جاده‌ها نصب شده است میزان اضافه بار مشخص می‌شود و تخلفات نیز به ثبت می‌رسد گفت:ددر نظر است 3 سامانه توزین در حال حرکت دیگر نصب شود.

مدیرکل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با بیان اینکه با بهره‌مندی از این سیستم میزان بهره‌وری ناوگان حمل و نقل افزایش می‌یابد، افزود: تردد شمار وسایل نقلیه، حرکت بین خطوط خودرو، سرعت وسایل نقلیه تا فاصله یک کیلومتری توسط این سیستم توزین هوشمند ثبت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: 66 دستگاه تردد شمار در جاده های استان فعال هستند که تا پایان امسال 8 دستگاه تردد شمار دیگر را نیر نصب خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه پاسگاه‌های پلیس راه استان همدان به سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان «سپهتن» مجهزشدند اظهار داشت: این سامانه از طریق دستگاه نصب شده داخل اتوبوس و ارتباط با سیستم پلیس راه اطلاعات ساعت حرکت، سرعت و سایر شرایط ناوگان اتوبوسی و راننده را بدون نیاز به توقف برای پلیس ارسال می کند.

وی گفت: این اقدام به منظور عدم توقف و جلوگیری از اتلاف وقت مسافران صورت گرفته ودر حال حاضر سامانه «سپهتن» در پاسگاه‌های پلیس راه استان همدان فعال است .

مدیرکل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با بیان اینکه در 4 ماهه نخست امسال تعداد 6 میلیون وسایل نقلیه سنگبن در جاده های مواصلاتی استان تردد داشتند اضافه کرد:نسبت به مشابه پارسال 15 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین رکورد سرعت 181 کیلومتر بوده است گفت:این میزان سرعت در آزاد راه همدان – تهران بوده است.

انتهای پیام/ج

55 دستگاه دوربین ثبت تخلف در همدان نصب می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.