معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از آزاد سازی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از حریم زاه‌های استان خبر داد.

آزادسازی بیش از 800 کیلومتر از حریم راههای استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رضا پرورش افزود: درراستای رسیدگی به حریم راه‌های استان همدان ازابتدای امسال ۸۱۲ کیلومتر پاک سازی حریم در محور‌های مواصلاتی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: به منظور ایمن سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت و ساز‌های بدون مجوز وتصرف حریم راه‌ها ۱۴۳ مورد از عواملی که حریم راه را مورد تعرض قرارداده بود متوقف شد.

حمید رضا پرورشی خرم با اشاره به رسیدگی به درخواست‌ها و اعلام نظر مطابق با قانون خاطر نشان کرد: تخریب ۷۳ مورد دیوار کشی و ساخت و ساز‌های واقع در حریم راه‌ها نیزانجام شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر پاکسازی حریم راه‌ها، یک هزار و ۸۰ تابلوی اخطاری و انتظامی در محور‌ها نصب و بیش از دوهزارو ۱۸۲ عدد تابلو اخطاری و انتظامی نیز تعمیر شده است.

این مسئول با بیان اینکه تابلو‌های اطلاعاتی نقش به سزایی در افزایش ایمنی جاده‌ها و آگاهی رانندگان دارند اضافه کرد: در سه ماهه سالجاری بیش از ۳۹ متر مربع تابلو‌های اطلاع رسانی در ابعاد و با مضامین مختلف در جاده‌ها نصب و ۲۶ متر مربع از این نوع تابلو‌ها نیز تعمیر و یا بازنویسی شده اند.

پرورشی با اشاره به اینکه خط کشی میزان ایمنی و دید در شب رانندگان را تا حدزیادی افزایش می‌دهد و موجب هدایت آن‌ها در مسیر خود می‌شود اظهار داشت: به همین منظورخط کشی راه‌های آسفالته نیز به طول ۲۳۶ کیلومتر انجام شده است.

وی یادآورشد: در راستای حفظ، توسعه و احداث شبکه روشنایی راه‌ها نیز سرویس و نگهداری ۷۳۶ دستگاه چراغ‌های چشمک زن و هم چنین چراغ‌های مه شکن در ۱۱۳ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی انجام شده است.

معاون راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: تهیه و نصب ۹۶۰ متر نیوجرسی در بعضی مسیر‌ها نیز به منظور حفظ و افزایش ایمنی انجام شده است.

وی افزود: با تعمیر افزون بر شش هزار متر گاردریل و شستشوی نیوجرسی و علائم ایمنی سعی بر کمک بیشتر به رانندگان و کاهش خطرات جاده‌ای شده است.

انتهای پیام/ ج

پاک سازی حریم در محور‌های مواصلاتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.