رئیس پلیس راه ایلام گفت: تردد خودروهای فاقد پلاک در ایلام ممنوع است.

ممنوعیت تردد خودروهای فاقد پلاک در ایلام

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام بیان کرد: برخی مواقع مشاهده می شود تعداد اندکی خودرو بدون داشتن پلاک به دلایل مختلف در جاده ها تردد می کنند ولی بایستی همه بدانیم این موضوع خلاف قانون بوده و تحت هیچ شرایطی هیچ توجیهی برای این موضوع پذیرفته نیست و ماموران پلیس راه و یا سایر واحدهای انتظامی آنها را به پارکینگ منتقل خواهند کرد.

وی اظهار کرد: برابر ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک متصل که در را ه ها حرکت می کند باید دارای شماره باشد و رانندگی با وسیله نقلیه ای که شماره یا پلاک نداشته یا دارای شماره یا پلاک غیرمجاز باشد ممنوع است و استثنایی در این خصوص وجود ندارد همچنین بایستی قبل از خروج خودروهای نو از نمایندگی شماره پلاک آن نصب شود.

همتی زاده افزود: موضوع نصب پلاک یک موضوع مهم بوده و شناسه هر وسیله پلاک آن است که در صورت نداشتن ،هم در مظان اتهام قرار خواهد داشت و هم از نظر پلیس راه منع تردد دارند.

رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه کرد: مخدوش کردن پلاک هم اقدامی مجرمانه است و برابر قانون 6 ماه تا یکسال زندان خواهد داشت و در این خصوص نیز برخوردها بدون اغماض خواهد بود.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 13 خودرو فاقد پلاک توسط ماموران پلیس راه توقیف و روانه پارکینگ شده اند و پس از سیر مراحل قانونی و مجازات های مربوطه با نصب پلاک ترخیص خواهند شد.

انتهای پیام/ د

ممنوعیت تردد خودروهای فاقد پلاک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.