خطیب جمعه بیرجند گفت : هموطنان زلزله زده مان در غرب کشور به سرپناه نیاز دارند که همت بیشتر مسئولان و کمک های خیرخواهانه مردم را می طلبد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  حجت الاسلام مختاری در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : با توجه به زلزله های اخیر در کشور لازم است مسوولان نسبت به ساخت و سازها توجه بیشتری داشته باشند.


وی با بیان اینکه مسئولان برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند افزود: ملت ایران بیش از هزار سال است که پای اسلام ایستاده و هزینه داده است.


خطیب موقت جمعه بیرجند گفت : مردم ما رنج بیهوده تحمل نمی کنند مگر در راه پیشرفت کشور و جوانان باشد و لازم است مجلس و دولت به این موضوع مهم توجه کنند.


حجت الاسلام مختاری اظهار کرد : افزایش 50 درصدی حامل های انرژی در زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت و مردم آگاه هستند که چنین چیزی نمی شود که افزایش 50 درصدی سوخت فقط یک درصد تورم ایجاد کند و مردم الان هم دارند سختی را تحمل می کنند و توان مضاعف شدن این رنج ها را ندارند.

وی افزود: ما در داخل و خارج دشمنان مغرضی داریم که می خواهند وانمود کنند نظام اسلامی ناکارآمد است و نباید اقدامات و مصوبات نسنجیده باعث بدبینی مردم به اصل نظام شود.


حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه ما نگرانیم مبادا عملکرد ضعیف مسئولان به پای نظام نوشته شود گفت: مردم همت کنند و مسئولانی توانمند انتخاب کنند و مسئولان هم به انتخاب مردم خیانت نکنند.


امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه اگر عیبی هست در نظام نیست بلکه در انتخاب های ما و مسئولان ماست افزود: ملت بزرگ ایران سال ها پای اسلام ایستاده و برای آن از جان و مال خود گذشته اند و باز هم خواهد ایستاد اما هرگز نباید عملکرد افرادی را که خودمان انتخاب کردیم به پای نظام اسلامی بگذاریم.


مختاری ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به همه مومنین و مسیحیان گفت: جامعه مسیحیت بیش از همیشه باید با مسلمانان در برابر ظلم بایستند و نه اینکه سران مسیحی نما با ظالمان در کودک کشی و ظلم به مظلومان یمن و فلسطین و امثال آن متحد و همراه شوند.


وی افزود: پاپ باید از رهبر ما، روحانیت و مراجع و ملت ما یاد بگیرد که علیه کشتار بی گناهان یمن فریاد می زنند.
انتهای پیام/ک


مسیحیت بیش از همیشه باید با مسلمانان در برابر ظلم بایستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.