رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد صبر استان کرمان با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش، عفو و گذشت تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد ملی صبر به شکل فراقوه ‎ای و با تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که دستگاه‎‌ها به دنبال اقدامات فرا سازمانی باشند و نقش خود را در آسیب‎‌های اجتماعی مشخص کنند، شکل گرفته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: ستاد صبر به دنبال این است تا مساله صبر، بخشایش و رضایت در جامعه نهادینه شود و فرهنگ صلح و سازش در جامعه ترویج پیدا کند.

رییس ستاد صبر استان کرمان اهداف تشکیل این ستاد را ارتقای فرهنگ مدارا، مودت، همدلی، صبر و مهربانی در جامعه، اعتلای فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران و ارتقای کارآمدی دستگاه قضایی کشور در حل وفصل دعاوی و منازعات عنوان کرد.

رییس شورای قضائی استان کرمان بیان داشت: استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ظرفیت بزرگ از ملزومات توسعه فرهنگ صبر در جامعه است.

وی اظهار داشت: با توجه به تأکید آموزه‌های قرآنی و روایی بر لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا، مهربانی، عفو و گذشت در میان اهل ایمان و با عنایت به رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه «استفاده از روش داوری و حکمیت در حل وفصل دعاوی» ستاد استانی صبر در دادگستری کرمان ایجاد می‌شود.

موحد در ادامه اظهار داشت: ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر، کاهش پرونده‌های دستگاه قضا و کاهش تعداد زندانیان از اهداف دیگر این ستاد می‌باشند.

 ستاد صبر استان کرمان از هفته اول دی ماه نود و شش شروع به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

رویکرد ستاد صبر ترویج فرهنگ صلح و سازش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار