همایش سردار سرافراز میرزا کوچک خان جنگلی در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این همایش به منظور همبستگی فرهنگی، اجتماعی و پاسداشت مقام شهدای ایران زمین با حضور گیلانی‌های مقیم قزوین و همچنین مجمع نمایندگان استان گیلان برگزار شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم گفت: میرزا کوچک خان جنگلی مدتی از عمر خود را در حوزه علمیه قزوین سپری کرد و از این جهت مردم قزوین تعصب خاصی به این بزرگ مرد دارند.

داوود محمدی افزود: آزادمردی، استکبار ستیزی، شرافت و ادب از ویژگی‌های ستودنی میرزا کوچک خان است.

محمدی گفت: ایستادگی در برابر قدرت‌های استعماری، چون انگلیس، روسیه و عثمانی آن هم در دوران خفقان و ایجاد نهضت جنگل بدست میرزا کوچک خان دستاورد‌های فراوانی داشت که وجود ۸ هزار شهید از خطه گیلان از نتایج آن است.

دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی سخنران دیگر این مراسم با بیان اینکه عدالت و آزادی خواهی از ویژگی‌های این شهید است گفت: با آنکه عمر این شهید فقط 43 سال بود اما با ورزق زن صفحات زندگی میرزا، شاهد اتفاقات بزرگ هستیم.

سیده حمیده زرآبادی افزود: نزدیکی قزوین به استان گیلان وباعث شده است اشتراکات زیادی به وجود آید که از جمله این اشتراکات شهید بزرگ میرزا کوچک خان جنگلی است.

روح الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا در مجلس شورا اسلامی هم با تاکید بر اینکه اینگونه همایش ها لازم و ضروری است افزود: برگزاری چنین همایش هایی باعث همدلی و نزدیکی بین مردم و نمایندگان آنان در مجلس خواهد شد و بر اساس آن می توان کارها را سریع تر انجام داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان هم در این همایش گفت: هر قومی و هر سرزمینی باید یک مصداقی برای وحدت داشته باشد امروز میرزا محور وحدت ما شده است.

محمدحسین قربانی افزود: این مراسم پیوند و همدلی بین مردم گیلان و قزوین بود، ما به نمایندگی از مردم گیلان به منظور اعلام وحدت اینجا آمده‌ایم.

وی اضافه کرد: امروز گیلانی‌های مقیم قزوین برای قزوین یک فرصت هستند که باید از این فرصت‌ها برای ایرانی آباد استفاده کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی سخنران دیگر این مراسم هم گفت: میرزا کوچک خان جنگلی در دوران نهضت جنگل هدفش وحدت بود و باید این هدف میراز را پایا و زنده نگه داشت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: اگر چه در گروه میرزا هم چپی‌ها بودند هم راستی‌ها، اما میرزا با حفظ اعتدال توانست در مقطعی پیروز شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر همه ما باید با وحدت و همدلی گوش به فرمان رهبر باشیم تا اتفاق تلخی نیفتد، ما باید از تاریخ درس بگیریم، میرزا انسانی عاقل و عدالت محور بود.

وی خاطرنشان کرد: میراز کوچک خان جنگلی قلبش برای ایران می‌تیپید، و شهدای بعد از میراز هم که در راه استقلال و ارزش‌های ایران اسلامی شهید شدند، هدفشان سرافرازی ایران بود.

انتهای پیام/

همایش سردار سرافراز میرزا کوچک خان جنگلی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.