همایش کشوری میز شوینده با هدف توسعه صادرات و معرفی بازار‌های جدید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اردکانی مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی معدنی سازمان تجارات ایران در این همایش گفت: هنوز زیر ساخت‌های صادرات در کشور ناکارآمد است.

مسعود کمالی افزود: نداشتن جاده و خودروی مناسب یکی از این مشکلات است.

معاون استاندار قزوین هم در این همایش گفت: سهم شوینده‌ها در صادرات استان قزوین قابل توجه نیست که باید ریشه یابی و اصلاح شود.

منوچهر حبیبی گفت: سیاست و راهبرد کلی دولت واگذاری امور به بخش خصوصی است، اما زمانبر بوده و باید مشکلات پیش روی صنعت شوینده رفع شود.

حبیبی افزود: ارتباط تولیدکنندگان با دستگاه‌هایی مثل استاندارد و همچنین سیستم بانکی باید دوجانبه شود.

علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین هم از فعالیت ٤ میز کشوری در قزوین خبر داد و گفت: علاوه بر شوینده‌ها، میز کشوری کشمش در قزوین راه اندازی شد و در آینده نزدیک هم میز شیشه و کابل در استان راه اندازی می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم گفت: میز شوینده با هدف شناسایی مشکلات کلان تجاری کشور در حوزه مسائل و موانع داخلی تولید راه اندازی شده است.

کبیری افزود: هم اکنون ٢٠٠ واحد تولیدی در زمینه شوینده فعال هستند و استان قزوین با تولید ٤٤ درصد مواد شوینده رتبه نخست تولید این محصول را در کشور ارد.

کشاورز قاسمی رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان هم کفت: این میز فرصتی مناسبی برای توسعه و رونق واحد‌های فعال در بخش شوینده است.

انتهای پیام/

برگزاری همایش کشوری میز شوینده  در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.