رئیس شرکت خدمات حمایتی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی هشت ماهه امسال 4 هزار و 400تن کود شیمیایی بیش از مدت مشابه سال گذشته در بین کشاورزی استان توزیع شده است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد شهیاد رئيس شركت خدمات حمايتي کشاورزی کردستان شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه ستاد دانه‌های روغنی و سومین جلسه ستاد زراعت استان کردستان در سنندج، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 400 تن بیش از مدت مشابه سال گذشته توزیع انواع کودشیمیایی داشته‌ایم و این مهم جدایی از کودهایی است که سازمان تعاون روستایی توزیع کرده است.

وی افزود: اگر کودهای توزیع شده توسط تعاون روستایی را نیز در نظر بگیریم این میزان به بیش از 10هزار تن مازاد از سال گذشته می‌شود.

 شهیاد همچنین از موجودی 15 هزار تنی انبار کودهای شیمیایی استان خبرداد و گفت: برای تأمین کود شیمایی مورد نیاز کشاورزان استان هیچ مشکلی نداریم و روند ذخیره‌سازی همچنان ادامه دارد.

سعیدی معاون تعاون روستایی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: وظیفه تأمین 32 درصد از کود مورد نیاز کشاورزان بر عهده تعاون روستایی است و تا الان ١٣هزار و ١٨٥ تن کود تأمین کرده‌ایم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: وضعیت امسال نسبت به پارسال بهتر است اما بر اساس برآورهدها باید تا اسفند ماه حدود 20 هزار تن دیگر کود تأمین شود و تعاون روستایی در این راستا آماده هرگونه همکاری و هماهنگی است.

انتهای پیام/ د م

تامین  ١٣هزار و ١٨٥ تن کود مورد نیاز کشاورزان کردستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.