تا پایان سالجاری، ۸۰ تخته فرش برای کمک به بازسازی عتبات‌ عالیات در کارگاه‌های قالی بافی چهارمحال و بختیاری بافته می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ جمعی از خیرین عراقی و سرمایه‎گذاران استانی مقیم کشور کویت پس از دیدار با حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، از سه کارگاه قالی بافی عتبات عالیات، واقع در شهر وردنجان و روستا‌ی شیخ شبان از توابع شهرستان بن و روستای پیربلوط در شهرستان شهرکرد دیدن کردند.

سید جعفر موسوی مسئول دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری در حاشیه این دیدار، با اشاره به راه اندازی ۲۶ کارگاه‌ فرش بافی عتبات عالیات در استان گفت: تا پایان سالجاری، ۸۰ تخته فرش در این کارگاه‌ها بافته خواهد شد.

وی افزود: حدود ۳۶۰ بافنده زن در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و هم اکنون ۴۰ تخته فرش با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت را در دست بافت دارند.

موسوی ادامه داد: این فرش‌ها پس از اتمام بافت، در نمایشگاهی به فروش خواهد رسید و درآمد آن جهت کمک به ساخت صحن مطهر عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کربلای معلا صرف می‌شود.

گفتنی است: دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری، از سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/خ

فعالیت ۲۶ کارگاه‌ فرش بافی عتبات عالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار