مردم چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال یک میلیارد ریال وجه نقد برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

کمک یک میلیارد ریالی جهت بازسازی عتبات عالیات
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید جعفر موسوی مسئول دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری گفت: مردم استان از ابتدای امسال یک میلیارد ریال وجه نقد، ۲۴ قطعه طلا و ۱۲ هزار متر مربع زمین کشاورزی در شهر بلداجی جهت مشارکت در بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

وی افزود: در این مدت ۲۳ نفر نیروی کار در مشاغل مختلف ساختمانی و خدماتی شامل متخصص جوشکار٬ تأسیسات٬ سنگ کار٬ بنا٬ آشپز و نانوا نیز از چهارمحال و بختیاری به عتبات عالیات در کشور عراق اعزام شده است.

موسوی با اشاره به برنامه ابلاغی ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات بر اساس سرانه اقتصادی و جمعیت استان‌ها برای ساماندهی جلب و جذب مشارکت‌ها گفت: مطابق این برنامه، میزان تعهد استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال وجه نقد برای کمک و مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات عالیات می‌باشد.

وی در مورد ساخت صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کربلای معلا نیز اظهار داشت: ساخت فاز اول این صحن با مساحت ۶۷ هزار متر مربع در حد فاصل خیمه گاه تا حرم مطهر و نورانی امام حسین (ع) از ۹ ماه گذشته با کمک و نذور مردم کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا آخر سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

موسوی ادامه داد: ساخت هر متر مربع از این صحن ۴۲ میلیون ریال هزینه دارد و عموم مردم می‌توانند با تقبل هر میزان از این مبلغ به صورت فردی یا گروهی، در ساخت آن مشارکت کنند.

وی درخصوص برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات برای مشارکت مردم در این فیض معنوی اظهار داشت: طرح نشان ارادت ویژه کارکنان و کارمندان٬ طرح هر شهید یک صلوات ویژه خانواده شهدا٬ طرح ذخیره آخرت ویژه بازنشستگان٬ جانبازان و ایثارگران٬ کارت ذخیره آخرت ویژه بازاریان و عموم مردم٬ طرح درخت شجره طیبه در بهشت ویژه باغداران، طرح خشت‌های آسمانی برای اجرای پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) و جمع آوری اجناس و مصالح مختلف از قبیل آهن٬ سیمان و آجر از این برنامه هاست.

گفتنی است: دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار