صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کربلای معلا با مشارکت و نذور مردم ساخته می‌شود.

مشارکت مردمی در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در کربلا
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید جعفر موسوی مسئول دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کربلای معلا با مساحت ۶۷ هزار متر مربع در حد فاصل خیمه گاه تا حرم حسینی (ع) به شکل نیم هلال ساخته می‌شود.

وی افزود: ساخت هر متر مربع از این صحن که فاز اول آن از ۹ ماه گذشته آغاز شد و تا آخر سال آینده به بهره برداری می‌رسد، ۴۲ میلیون ریال هزینه دارد که با کمک و نذور مردم کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد.

موسوی اضافه کرد: عموم علاقمندان می‌توانند با تقبل هر میزان از این هزینه به صورت فردی یا گروهی، در ساخت این صحن مشارکت کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا کنون ۱۴۳ متخصص جوشکار٬ تأسیسات٬ سنگ کار٬ بنا٬ آشپز و نانوا از چهارمحال و بختیاری، هر کدام به مدت یک ماه جهت کمک به بازسازی به عتبات عالیات اعزام شدند.

موسوی اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز ۲۴ قطعه طلا، ۱۲ هزار متر مربع زمین کشاورزی در شهر بلداجی و یک میلیارد ریال وجه نقد توسط مردم استان جهت بازسازی عتبات عالیات اهدا شده است.

به گفته وی؛ طرح نشان ارادت ویژه کارکنان و کارمندان٬ طرح هر شهید یک صلوات ویژه خانواده شهدا٬ طرح ذخیره آخرت ویژه بازنشستگان٬ جانبازان و ایثارگران٬ کارت ذخیره آخرت ویژه بازاریان و عموم مردم٬ طرح درخت شجره طیبه در بهشت ویژه باغداران، طرح خشت‌های آسمانی برای اجرای پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) و جمع آوری اجناس و مصالح مختلف از قبیل آهن٬ سیمان و آجر از برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات برای مشارکت مردم در این فیض معنوی می‌باشد.

گفتنی است: دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.