دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: تا کنون بیش از 30 درصد کودکان معتاد در استان، رایگان درمان شده اند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ زندی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران گفت: آمار دانش آموزان معتاد در خراسان جنوبی هر چند در مقایسه با سایر استان های کشور بالا نیست اما دغدغه ما، درمان همین شمار اندک است که متولی خاصی ندارد.

وی افزود: هم اکنون 35 تخت در بیمارستان های بوعلی و امام رضای بیرجند و بیمارستانهای قاین، فردوس و طبس آمادگی پذیرش درمان کودکان و دانش آموزان معتاد را دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت :سه میلیون و 500 تا 10 میلیون تومان هزینه درمان هر کودک و دانش آموز معتاد است که تا کنون بیش از 30 درصد آنان، رایگان درمان شده اند.

زندی افزود:خراسان جنوبی تنها استان در شرق کشور است که از سال گذشته ابلاغیه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را در زمینه درمان کودکان اجرا کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 12 هزار معتاد در مراکز درمان دولتی و غیر دولتی در حال ترک اعتیاد هستند،گفت:87 درصد درمان اعتیاد در استان را سازمان های مردم نهاد و مراکز درمان خصوصی انجام می دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از فعالیت 34 سازمان مردم نهاد در حوزه های پیشگیری، درمان و صیانت از بهبودیافتگان اعتیاد خبر داد و گفت: این سازمان ها 87 درصد درمان را برعهده دارند که از میانگین کشوری 7 درصد بالاتر هستیم.

زندی همچنین به کمبود اعتبارات در حوزه پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: در بهترین شرایط قادر هستیم 20 درصد افراد گرفتار اعتیاد را به جامعه بازگردانیم و برای اثر بخشی بیشتر نیازمند آگاهسازی و فرهنگسازی رسانه ها،سازمان های مردم نهاد و مشارکت ائمه جمعه و جماعات هستیم.

 وی از کشف 31 تن و 595 انواع ماده مخدر در 8 ماه امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: در این مدت همچنین 3 هزار و 710 نفر دستگیر و 668 دستگاه خودرو و 70 دستگاه موتور سیکلت در این زمینه توقیف شده اند.

زندی گفت: خراسان جنوبی 99 شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و 89 نفر هم به افتخار جانبازی نایل آمده اند.

گنجی،مدیر مرکز درمان و ترک اعتیاد زنان بیرجند افزود:از زمان راه اندازی این مرکز در شهریور 1392 تاکنون 480 نفر از بانوان درمان شده اند که 107 نفر امسال بهبود یافته اند.

وی مهمترین مشکل حوزه درمان را هزینه های بالای آن دانست و گفت:درمان هر بیمار معتاد 639 هزار تومان در یک ماه هزینه دارد که شورای مواد مخدر، امسال هزینه درمان 63 نفر را از تقبل کرده است.

انتهای پیام/ب

کشف نزدیک به 32 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.