رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از انجام سالانه 36 هزار ماموریت فوریت های پزشکی به همت پرستاران در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در همایش پرستاران و دانشجویان پرستاری اردبیل به انجام سالانه ۳۶ هزار ماموریت فوریت های پزشکی به همت پرستاران در استان اشاره کرد و افزود: ۴۶ پایگاه اورژانس در استان فعال است که زمان رسیدن به بالین بیمار کمتر از میانگین کشوری است.

وی به مراجعه سالانه یک میلیون بیمار و بستری ۱۲۰ هزار نفر ادامه داد: بخش اعظمی از خدمات توسط پرستاران ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به کمبود پرستار در مراکز درمانی اشاره کرد و بیان داشت: نرم پرستار به تخت های بیمارستانی ۱.۲۲ و به نسبت تمامی تخت ها ۱.۴۵ است که باید به ۲.۵ افزایش یابد و به همین دلیل در سال های اخیر هزار نفر پرستار استخدام شدند و این روند ادامه دارد.

اخوان اکبری گفت: با وجود خدمات قابل توجه پرستاران، حق این قشر ادا نشده است.

وی پرستاران را صف اول خدمات درمانی توصیف کرد و تصریح کرد: در پیشگیری اولیه، خودمراقبتی، پیشگیری ثانویه و ثالثیه پرستار نقش اساسی را ایفا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تاکید به اینکه با وجود خدمات حق پرستاران ادا نشده است، ادامه داد: با شرایط ایده آل فاصله داریم و لازم است مطالبات پیگیری شود.

اخوان اکبری به نقش موثر پرستاران در طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: با کمک پرستاران کاهش پرداختی خدمات، تسهیل و کیفیت بخشی به خدمات محقق شد.

وی به نقش پرستاران در کنترل بیماری های واگیر و حوادث غیر مترقبه اشاره و تاکید کرد: 2 هزار پرستار در کادر دانشگاه و 2 هزار و ۵۰۰ نفر در کل استان مشغول به کار هستند.

وی همچنین در خصوص پرداخت کارانه پرستاران افزود: کارانه تا اسفند سال گذشته پرداخت شده و از هفت ماهه امسال نیز ۳۰ درصد را پرداخت کردیم.

انتهای پیام/ح

فعالیت بیش از 2 هزار پرستار در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.