معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سن سالمندی در کشور بالا رفته و زنان بیشتر در معرض سالخوردگی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش پرستاران و دانشجویان پرستاری استان اردبیل افزود: سن سالمندی در کشور بالا رفته و زنان بیشتر در معرض سالخوردگی هستند بطوریکه در آینده با یک جمعیت سالخورده زنانه مواجه خواهیم شد .

وی افزود: افزایش جمعیت سالمندی کشور نگران کننده است و برای پیشگیری از پیر شدن جمعیت باید برنامه ریزی شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: لازم است برای جلوگیری از پیری جمعیت برنامه منسجم تا30 سال آینده تدوین شود همچنانکه کشور فرانسه توانست برنامه ای دراز مدت برای پیشگیری از افزایش سالمندی اجرا کند.

حضرتی افزود: سالمندان نیاز به مراقبت دارند و برای ساماندهی سالمندان و رسیدگی به وضعیت آنها طرح مراقبت در منزل برنامه ریزی و برای تصویب نهایی به مجلس فرستاده شده و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

وی از تشکیل هشت کارگروه تخصصی پرستاری خبر داد و گفت: کارگروه پرستاری جامعه نگر،کارگروه مراقبت های تکمیلی و تخصصی شدن پرستاران ازجمله کارگروه های مهم هستند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به به تشکیل شورای سیاستگذاری در معاونت پرستاری، افزود: در این شورا از همه قشرها و نخبگان و فرهیختگان پرستاری از جمله بورد پرستاری، نظام پرستاری، مدیران بالینی، پرستاران نظامی و دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند و در آن سیاست گذاری مربوط به طرح های عملیاتی معاونت پرستاری در سال 97 بررسی می شود.

حضرتی با تاکید بر لزوم توانمند سازی پرستاران، گفت: چندین برنامه توانمند سازی در راستای توانمند سازی پرستاران تدوین شده که یکی از آنها تشکیل پرستاران مدیریت بحران و توانمند سازی مدیران پرستاری برای مدیریت بحران است.

وی در ادامه برلزوم تشکیل کارگروه کنترل بیماری های غیرواگیر تاکید کرد و افزود: پرستاران می توانند در این حوزه نقش موثری داشته باشند چرا که یکی از نقش های اصلی پرستاران، آموزش در بیمارستان و در کنار بیماران است که در این راستا برنامه ریزی هایی در حال انجام است و قطعا این آموزش در ارتقا سطح سلامت بیماران و مردم موثر خواهد بود.

 

انتهای پیام/ح

تشکیل 8 کارگروه تخصصی پرستاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.