مدبیر کل کانون انجمن های صنفی دفاتر پیشخوان و بخش عمومی کشور گفت : دفاتر پیشخوان دولت آمادگی صدور کارت مرز نشینی در داخل استان را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، علی فلاح حقیقی مدبیر کل کانون انجمن های صنفی دفاتر پیشخوان و بخش عمومی کشور  امروز در شورای ساماندهی مبادلات مرزی هرمزگان در بندرعباس گفت : دفاتر پیشخوان دولت آمادگی صدور کارت مرز نشینی در داخل استان را دارند.

وی افزود : در صورت آمادگی دستگاه های مربوطه این دفاتر می توانند کارت ها را در داخل استان و در کمترین زمان صادر کنند.

مدبیر کل کانون انجمن های صنفی دفاتر پیشخوان و بخش عمومی کشورگفت : اکنون کارت های مرزنشینی در تهران صادر می شود ولی در حال حاضر زیرساخت های لازم برای صدور این کارت ها در استان وجود دارد.

علی فلاح حقیقی افزود : صدور کارت در داخل استان روند دریافت کارت مرزنشینی و فعال کردن تعاونی ها را تسریع می کند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این نشست گفت : تا کنون 99 درصد کارت ها که بیش از 152 هزار و 41 کارت مرزنشینی برای خانوارهاست صادر شده است.

بهروز اکرمی افزود : 84 درصد کارت ها به مرزنشینان تحویل داده شده است.

وی گفت : پیش بینی شده است که 556 هزار نفر برای دریافت کارت مرزنشینی در استان اقدام کنند .

معاون سیاسی ، امنیتی و جتماعی استانداری هرمزگان گفت : صدور کارت مرزنشینی مقدمه مبادلات مرزی با فعال کردن تعاونی هاست که با هماهنگی بیشتر باید این امر مهم تحقق یابد.

اکرمی افزود : برای رونق بیشتر مبادلات مرزی باید ابزارها و راهکارهای جدید در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان هم در این نشست گفت : سهمیه امسال هرمزگان در مبادلات مرزی 67 میلیون دلار است که تا کنون بهره ای از این سهمیه نداشتیم.

خلیل قاسمی افزود : تسریع در صدور کارت ها و تمدید آن و فعال کردن تعاونی های مرزنشینی از مهم ترین راه کارهای استفاده از سهمیه مرزنشینی استان است.

شریفی نژاد مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان هرمزگان نیز گفت : افزایش انگیزه تعاونی های مرزنشین با ایجاد بسته های تشویقی از راه های فعال کردن بیشتر تعاونی هاست.

در این نشست برخی از مشکلات دفاتر پیشخوان دولت برای صدور و تمدید کارت های مرزنشینی بررسی شد.

انتهای پیام/ف

صدور کارت مرزنشینی برای هرمزگانی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.