نجفی معاون تعاون اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تا پایان سال بیش از 5 هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،وی در نشست خبری با اشاره به پایان طرح مسکن مهر تا پایان سال 96 افزود:95درصد از تعاونی های مسکن تا سال آینده واحد های مسکونی را تحویل می دهند .
معاون تعاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: 4 تعاونی مشکل دار نیز به علت مشکلات حقوقی در دست پیگیری هستند که مشکلات آن ها نیز به کمک دستگاهای مختلف برطرف می شود.
نجفی گفت: تعهد هرمزگان 39 هزار واحد مسکونی مهر است که تاکنون28 هزار واحد به بهره برداری رسیده است .
وی گفت: 53 تعاونی مرزنشینان در استان ثبت شده است که از این تعداد 34 تعاونی فعال هستند.
معاون تعاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: بیش از 304 هزار نفر اعضای ثبت شده تعاونی های مرزنشینان استان هستند که برای بیش از 165 هزار نفر از این تعداد کارت عضویت صادر شده است.
نجفی بالا بودن هزینه صدرو و تمدید کارت عضویت تعاونی مرزنشینان را از جمله مشکلات تعاونی مرزنشینان استان برشمرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته قرار شد برخی فعالیت ها مانند صدور و تمدید اعتبار کارت الکترونیکی در خود استان انجام شود.
وی با اشاره به افزایش 70 درصدی صادرات تعاونی های مرزنشینی استان در پارسال گفت: تعاونی های مرزنشین استان پارسال بیش از 24 میلیون و 500 هزار دلار صادرات داشته اند.
نجفی با اشاره به فعالیت بیش از 3 هزار تعاونی فعال و با بیش از یک میلیون عضو افزود: تعاونی های غیر فعال با تزریق تسهیلات ،تغییر مدیریت و آموزش احیا می شوند و تعاونی های که امکان احیا ندارند به اداره ثبت اسناد معرفی و از چرخه خارج می شوند.
مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تسهیلات کم بهره برای تعاونی ها کوچک با نرخ کارمزد 4 درصد برای مشاغل خانگی 10 میلیون ،خویش فرمایی 30 میلیون تومان و کارفرمایی تا 100 میلیون تومان از طریق صندوق کار آفرینی امید پرداخت می شود .
سلیمی افزود: تسهیلات برای واحدهای بزرگتر از طریق بانک های عامل بر اساس میزان طرح پرداخت می شود.  
وی گفت: برخورداری از تخفیف 25 درصدی بر درامد مشمول مالیات ابرازی ومعافیت از پرداخت مالیات بردرآمد به میزان 80 درصد ازجمله مزایای تعاونی ها از دیگر بخش هاست.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.