مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: فاز دوم پروژه انتقال آب در روستای عشایری سنگاب از توابع ایوانکی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حمیدرضا حسینی مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات عشایر استان سمنان و شهرستان گرمسار گفت : پروژه انتقال آب " سنگاب " به‌عنوان یکی از پروژه‌های محوری و مهم در امور عشایر استان سمنان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه این پروژه در شهرستان گرمسار و در حوزه ایوانکی در حال اجراست که یکی از مطالبات اصلی و اساسی روستای عشایر نشین سنگاب در بخش ایوانکی است افزود: فاز اول این پروژه در سال گذشته بااعتباری بالغ‌بر 40 میلیون تومان اجرایی شده است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به اینکه تلمبه بادی بر روی یک چاه که حفر کرده بودیم نصب‌شده بود و از این طریق آب شرب برای اهالی روستا تأمین می‌شد تصریح کرد: اکنون این مرحله پاسخگوی نیاز مردم روستای سنگاب به آب شرب نیست.

حسینی از اجرای فاز دوم این پروژه در سال 96 خبر داد و اظهار داشت : اعتبارات پروژه انتقال آب سنگاب از محل اعتبارات ملی سازمان امور عشایری کشور تأمین می‌شود و بخشی از آن در حوزه اعتبارات شهرستانی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه درمجموع بالغ‌بر 202 میلیون تومان اعتبار تاکنون برای اجرای فاز دوم این پروژه تصویب‌شده است بیان داشت : با اجرای این پروژه دبی خروجی آب در روستا افزایش می‌یابد و بخش عمده‌ای از مشکلات آب شرب روستا نیز رفع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به اینکه این پروژه ظرف 45 روز آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد افزود : تکمیل این پروژه بیش از 90 درصد از مشکلات آب شرب روستای سنگاب را مرتفع می‌کند.

حسینی با تأکید بر اینکه تأمین آب شرب عشایر از مهم‌ترین مطالبات این قشر است اظهار داشت : این مهم می‌تواند بسیاری از هزینه‌های جاری عشایر را نیز کاهش دهد.


انتهای پیام / ذ


تکمیل پروژه انتقال انتقال آب به روستای سنگاب تا 45 روز آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار