رئیس پارلمان عراق گفت: باید اقداماتی داشته باشیم که موجب حفظ قدس برای پایتختی فلسطینیان شود و فقط محکومیت در قبال تصمیم آمریکا در مورد قدس کافی نیست.

آمریکا و صهیونیست‌ها طرح‌های خطرناکی برای قدس دارند/ برای دفاع از فلسطین فقط سخنرانی و بیانیه کافی نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در نشست سه جانبه ایران، عراق و مالی که عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم هدف‌های مورد نظر این نشست تحقق یابد از جمهوری اسلامی, ملت ایران و مجلس این کشور تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: وظیفه شرعی و اسلامی ماست که از اولین قبله مسلمانان یعنی قدس شریف دفاع کنیم. قدس به عنوان شهری تاریخی همواره مورد سکونت یهودیان و مسلمانان بوده است.

رئیس پارلمان عراق تصریح کرد: ما باید آثار منفی این تصمیم غلط را بدانیم که چه تأثیری بر صلح و آرامش منطقه دارد. این تصمیم آمریکا تحت فشار صهیونیست‌ها گرفته شده است و طرح بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه آمریکا همواره در کنار رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: آمریکایی‌ها به غضب فلسطین کمک کرده‌اند و می‌کنند آمریکا همواره از جعل و دروغ استفاده کرده است.

الجبوری اضافه کرد: فقط سخنرانی و محکومیت برای این تصمیم خطرناک کافی نیست. باید اقداماتی داشته باشیم که موجب حفظ قدس برای پایتختی فلسطینیان شود نباید راه برای امریکا باز شود که تک روی و تند روی کند.

رئیس پارلمان عراق گفت: باید اقدامات بین المللی داشته باشیم و قدس پایتخت همیشگی فلسطین باشد و آوارگان فلسطینی امکان بازگشت به سرزمین خود را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار