عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تسهیلات مقاوم‌سازی در روستا‌ها باید افزایش یابد.

افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی در روستا‌ها 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نبود مقاوم‌سازی منازل به ویژه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک گفت: بنیاد مسکن باید هم تعداد وام‌های مقاوم‌سازی و هم میزان تسهیلات را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه نبود مقاوم‌سازی منازل به ویژه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک در حوادث طبیعی نظیر زلزله خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه دارد، افزود: تجربه در شهر‌های مختلف ایران نشان داده که بیشترین آسیب در زمان بلا‌های طبیعی به روستا‌ها و شهر‌های کوچک وارد شده است.

افضلی تصریح کرد: ۲۰ درصد جمعیت کشور در روستا‌ها زندگی می‌کنند، و در اغلب روستا‌ها منازل مقاوم‌سازی نشده و با کوچک‌ترین مشکل یا بلای طبیعی تخریب شده یا آسیب می‌بینند و یا گاهی سبب تلفات جانی می‌شود که جبران‌ناپذیر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و خسارت مناطق روستایی ادامه داد: بنیاد مسکن باید تمهیدات مقاوم‌سازی را بیشتر کند به این شکل که هم تعداد وام‌های مقاوم‌سازی روستایی افزایش یابد و هم میزان تسهیلات بیشتر شود.

افضلی اضافه کرد: تسهیلات کم بهره برای مقاوم‌سازی یک قسمت از کار است و روستائیان باید به لحاظ فرهنگی توجیه شوند تا از وام‌های مقاوم‌سازی استفاده کنند و بنیاد مسکن هم سیاستی اتخاذ کند که روستائیان مجبور به مقاوم‌سازی شوند.
انتهای پیام/ت

اضافه شدن تسهیلات مقاوم سازی در روستا‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
انشالله مشکلات به خوبی رفع بشه
آخرین اخبار