معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: افزایش ۷ درصدی طلاق در استان مرکزی نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  فتح اله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مرکزی در نشست شورای راهبردی جمعیت این استان با بیان اینکه افزایش ۷ درصدی طلاق در استان مرکزی نگران کننده است از آماده سازی جامعه آماری جمعیت استان مرکزی و برش استانی شرح وظایف دستگاه‌های مرتبط با جمعیت خبر داد.

حقیقی گفت:باید بر اساس شاخصه‌های جمعیتی الگو سازی کنیم و زیر ساخت‌ها اصلاح شود تا بتوانیم برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق برنامه ریزی و تصمیم گیری کنیم.

خسروی مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به افزایش طلاق و کاهش ازدواج وافزایش سن ازدواج گفت: کمبود امکانات، فقر اقتصادی، مسائل فرهنگی و اعتیاد ازعوامل مهم افزایش طلاق در استان است.

 

خسروی با بیان اینکه در حال حاضر سن ازدواج مردان در استان مرکزی ۲۹ و در زنان ۲۴ است افزود: در یک میانگین آمار نشان می‌دهد از هر ۳ ازدواج یک مورد طلاق صورت می‌گیرد که ۲۱ %آن‌ها در سال اول زندگی و ۴۹% در ۵ سال اول زندگی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۵ تعداد ۲۱ هزارو ۹۴۶ ولادت و ۷ هزارو ۷۵۸ مورد فوت و ۱۱ هزارو ۳۹ مورد ازدواج و ۳ هزارو ۲۲۵ مورد طلاق داشته ایم که همه شاخص‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزایش را نشان می‌دهند.
انتهای پیام / ج


آمار نگران کننده طلاق در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار