مدیر دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: پیک طلاق در کشور در یک سال اول زندگی زوجین بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ صبحی مدیر دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان کشور در همایش پویش جمعیت، ازدواج پایدار، پایان ناباروری در اراک گفت: پیک طلاق در کشور در یک سال اول زندگی زوجین بیشتر است و زوجی که بتواند یکسال اول زندگی را بگذراند می‌تواند دوام ۱۰ سال آینده زندگی را فراهم آورد.


 صبحی افزود: ازدواج یک سرمایه گذاری عاطفی است و انسان وقتی می‌تواند سرمایه گذاری کند که از نظر عاطفی و عقلانی ثروتمند باشد.


وی با اشاره به اینکه هر چه فرد سلامت روانی بیشتری داشته باشد، می‌تواند در زندگی زناشویی از نظر روانی بیشتر و بهتر زندگی کنند گفت: ازدواج این امکان را برای فرد فراهم می‌کند که تداوم حیات خود را در گرو حیات فرزندانش ببیند.

علی زاده معاون دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور هم در این همایش گفت: ازدواج شرط پایداری جامعه است که این پایداری را باید با ایجاد رفاه اجتماعی، تقویت نهاد‌های سلامت بهداشت، آموزش و مسکن ایجاد کرد.


علی زاده افزود: یکی از علت‌های اصلی افزایش آمار طلاق و یا ازدواج  نکردن جوانان این است که افراد درگیر روابط موقت هستند چرا که آموزش‌های قبل از ازدواج برای زوجین بسیار مهم و حیاتی است.

رونمایی از سند سجلی شهید والامقام حجت الاسلام و المسلمین علی هاشمی سنجانی از شهدای هفتم تیر مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۰ یکی دیگر از برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام / ج

دوام 10ساله زندگی پس از یک سال زندگی مشترک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.