سومین اجلاس استانی نماز با موضوع"نماز و فضای مجازی" در قزوین برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  معاون وزیر ارشاد در حوزه فضای مجازی در این مراسم گفت: مهم‌ترین مشکل ما در فضای مجازی، تولید محتوا است.

برگزاری اجلاس استانی نماز

ضیایی‌پرور افزود: تولید محتوا در زمینه نماز بسیار اندک است که باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

ضیایی‌پرور ضریب نفوذ اینترنت در ایران را ۸۲ درصد اعلام کرد و گفت:این میزان معادل ۶۵ میلیون نفر است.

وی اضافه کرد: ۴۳ درصد استفاده اینترنت با تلفن همراه است.

این استاد دانشگاه و کارشناس فضای مجازی گفت: نماز آنتی‌ویروس فضای مجازی است و بزرگترین گنجینه‌های محتوایی متعلق به حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه تلگرام با ۴۵ میلیون و ۷۵۰ هزار بیشترین مخاطب را دارد، گفت: از ۷۵۰ هزار کانال تلگرامی حداقل باید ۱۰۰ هزار کانال برای تبلیغ دین و نماز وجود داشته باشد.

معاون وزیر ارشاد در حوزه فضای مجازی در ادامه بر حضور روحانیون در فضای مجازی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این مراسم بر استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی برای ترویج مبانی دینی و الهی تأکید کرد و گفت : تهدید‌های فضای مجازی را باید با ترویج برکات و فرهنگ نماز در بین جوانان به فرصت تبدیل کرد.

برگزاری اجلاس استانی نماز

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بیشتر از تهدید‌های آن دانسته‌اند و ضروری است ما نیز بیش از پیش فرصت‌های این حوزه را شناسایی و از آن بهره‌برداری کنیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: استفاده بیشتر از فرصت‌های فضای مجازی و جلوگیری از تهدید‌های آن، مستلزم این است که جوانان را با فرهنگ و برکات نماز بیشتر آشنا کنیم و با این اقدام می‌توان فضای مجازی را فرصتی برای ترویج نماز و احکام دینی قرار داد.

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌های ادیان و مذاهب تبلیغ است و باید برای این کار از امکانات روز استفاده کرد.

برگزاری اجلاس استانی نماز

زاهدی افزود: سیستم اطلاع‌رسانی شبکه مویرگی که در تمام دنیا پخش شده است، امکاناتی را به وجود آورده که تمام ارتباطات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

استاندار افزود: فضای مجازی وجود دارد، اما ما نباید صحنه را خالی کنیم.

مشاور کارشناس فضای مجازی در آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: روزانه بیشتر از ۴ ساعت دانش آموزان ما در فضای مجازی می‌گذرانند.

انوری گفت: مهم‌ترین تهدید در فضای مجازی بحث هویت دینی ملی و نماز است و کسانی جذب این شبکه‌ها می‌شوند که هویت دینی و نمازشان شکل نگرفته است.

وی اضافه کرد: هر چقدر مقدار مصرف اینترنت افزایش پیدا می‌کند، افسردگی نیز افزایش می‌یابد.

مشاور کارشناس فضای مجازی در آموزش و پرورش گفت: اهتمام به نماز می‌تواند از آسیب کاربران جلوگیری کند.

برگزاری اجلاس استانی نماز

در پایان این اجلاس از نرم‌افزار نماز رونمایی شد.

همچنین در این اجلاس از ۱۰ اثر برتر با موضوع نماز، یک امام جمعه، موذن، خادم هیات امنا و ۲۹ دستگاه فعال در بحث نماز تجلیل شد.

انتهای پیام/

سومین اجلاس استانی نماز در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.