رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان خواستار تاسیس اتاق بازرگانی مشترک بین تبریز و صوفیا شد و آن را در جهت پیشبرد منافع دو طرف لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمدعلیرضا بیگی در دیدار رییس گروه دوستی پارلمانی ایران -بلغارستان با رییس اتاق بازرگانی با ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران -بلغارستان به صوفیا، گفت:جمهوری اسلامی ایران و به ویژه تبریز دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه های مختلف اقتصادی منجمله تولید قطعات خودرو، مصالح ساختمانی تولید لبنیات، صنعت حمل و نقل هوایی -زمینی، پزشکی و غیره می‌باشد که می‌توان در سایه گسترش و توسعه روابط دوجانبه از آن به نفع دو کشور بهره برد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان در ادامه با حمایت همه جانبه از توسعه روابط سیاسی و اقتصادی فیمابین خواستار تاسیس اتاق بازرگانی مشترک بین تبریز و صوفیا شد و آن را در جهت پیشبرد منافع دو طرف لازم و ضروری دانست.

وی ریاست دوره‌ای بلغارستان در اتحادیه اروپا در آینده نزدیک را فرصتی برای دو کشور علی الخصوص تبریز و صوفیا در گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی دانست.

سیمونه رئیس اتاق بازرگانی بلغارستان ضمن خوش آمد به هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در سفر به بلعارستان،گفت: ما از تقویت و تحکیم روابط تجاری فیمابین و ایجاد اتاق بازرگانی بین تبریز و صوفیا استقبال نموده و آن را زمینه ای برای پیشرفت و نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت می‌بینیم رئیس اتاق بازرگانی در ادامه با ابراز خرسندی از ظرفیت بالای جمهوری اسلامی ایران و تبریز در زمینه‌های مختلف، بلغارستان را به جهت دارا بودن مزیت های مختلف اقتصادی و تجاری به مانند دریافت مالیات پایین، دارا بودن کمترین میزان بدهی و بردباری نسبت به اقلیت ها و ادیان مکان مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها دانست.

سیمونه بر افزایش روابط بی واسطه اقتصادی بین دو طرف و تنوع راه‌های تجاری تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

تاسیس اتاق بازرگانی مشترک بین تبریز و صوفیابلغارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.