مدیر جهاد کشاورزی مراغه با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید عسل آذربایجان‌شرقی است گفت: سرشماری کلنی‌های زنبور عسل این منطقه با هدف احصای اطلاعات و آمار دقیق تولید آغاز شد.

خرسندی گفت: مراغه رتبه اول استان آذربایجان شرقی را در تعداد زنبورستان و تولید عسل دارد و سرشماری کلنی‌های این شهرستان حدود ۱۳ روز طول می‌کشد.

خرسندی گفت: متوسط تولید عسل در کندو‌های بومی ۶ تا ۹ کیلوگرم و در مدرن ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم است

وی به اهمیت همکاری و مشارکت زنبورداران در اجرای صحیح این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در طرح سرشماری سال گذشته اطلاعات ۸۲۰ زنبورستان، ۲۳۴ هزار و ۳۵۸ کلنی و حدود سه‌هزار و ۵۰۰ تن عسل احصا و ثبت شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه بیان کرد: دریافت هرگونه تاییدیه برای تسهیلات از نهاد‌های حمایتی، مجوز‌های الکترونیک زنبورداری، مجوز کوچ و استقرار کندو و سهمیه شکر از تعاونی زنبورداران ملزم به ثبت اطلاعات زنبوردار در سامانه سرشماری است.

وی به زنبورداران مراغه توصیه کرد تا پایان زمان سرشماری از جابجایی کندو‌ها خودداری کنند و محل استقرار خود را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی یا تعاونی زنبورداران شهرستان به صورت مکتوب اطلاع دهند.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه همچنین از زنبورداران خواست در زمان حضور کارشناسان در محل اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار