رحمانی فضلی در دیدار با وزیر کشور ترکیه:

کمیسیون مشترک امنیتی ایران و ترکیه برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت:کمیسیون مشترک امنیتی ایران و ترکیه برگزار و نقشه راه در این زمینه تعیین می‌شود.

یونسیبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور در نشست خبری مشترک با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه که امروز (18 آذرماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اجرایی کردن موافقت نامه امنیتی بین ایران و ترکیه، اظهار کرد: موارد مورد بحث در نشست مشترک با وزیر کشور ترکیه، تروریسم، قاچاق کالا، مواد مخدر و همچنین قاچاق انسان بوده است.

وی ادامه داد: مقرر شد در نشست بعدی، کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور در ترکیه برگزار و نقشه راه در این زمینه تعیین شود تا بتوانیم در زمانی مشخص آن را اجرایی کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ایران و ترکیه موضوعات مشترکی با هم دارند و دو کشور با همکاری‌هایی که در حوزه های امنیتی در سطح منطقه داشتند موفقیت های خوبی را کسب کرده‌اند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران و ترکیه به دنبال مرزهای مشترک امن، همکاری‌های اقتصادی، تجاری و تقویت روابط امنیتی هستند، گفت: همکاری دو کشور می‌تواند مبنایی برای تقویت همکاری‌های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و تجاری و برقراری پایه‌های صلح و امنیت در منطقه به صورت پایدار شود.

وی افزود: این جلسات را به صورت مشترک تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهیم داد؛ مهم اراده دو کشور در انجام چنین مذاکراتی و توافق هایی است که با هم خواهیم داشت.

رحمانی فضلی گفت: دشمنان اسلام در حال فتنه انگیزی هستند با همکاری کشورهای اسلامی مانند ایران و ترکیه همانطور که در شکست داعش در سوریه و عراق داشتیم دامنه چنین همکاری‌هایی می‌تواند در خنثی کردن توطئه‌های دیگر ادامه داشته باشد.

همچنین در ادامه این نشست خبری، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اظهار کرد: گرد آمدن دو کشور ایران و ترکیه دور یک میز که در اصل سنگ بنای منطقه ای است که در آن زندگی می کنیم در آرامش و امنیت منطقه و همکاری‌ها در حوزه های مختلف به ویژه امنیتی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: موضوعات مختلفی را که در حوزه اختیارات ما بود اعم از تروریسم تا قاچاق مواد مخدر و مبارزه با مهاجرت غیر قانونی و امنیت مرزی را مشترکا ارزیابی و کارها و همکاری‌هایی که باید در این خصوص انجام شود را ارزیابی کردیم و سعی شد به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترکیه ، ایران ، مقامات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار