فرماندار گتوند از آغاز ساخت 3 واحد آموزشی به همت بنیاد برکت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدری غریبوند، فرماندار گتوند اظهار کرد: ساخت 2 واحد آموزشی 6 کلاسه در روستاهای ایستادگی و بدیل بخش عقیلی و یک واحد آموزشی دیگر در بخش مرکزی شهرستان گتوند به همت بنیاد برکت آغاز شد.

وی بیان داشت: هرکدام از این مدارس 485 متر مربع زیربنا دارند و قرار است تا ابتدای سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسند.

خدری غریبوند اذعان کرد: این مدارس در مجموع با اعتباری بالغ بر 24میلیارد ریال و از محل اعتبارات بنیاد برکت از سوی اداره نوسازی مدارس شوشتر احداث و تحویل آموزش و پرورش شهرستان گتوند می شوند.

یوسف علیدادی، مدیر آموزش و پرورش گتوند با بیان اینکه شهرستان گتوند از کمبود مدارس رنج می برند، اظهار داشت: مدرسه شهید بشیری در بخش مرکزی گتوند که در سال 1344 افتتاح شد، به دلیل قدمت بالا و فرسودگی، برای جلوگیری از حوادث برای دانش آموزان تعطیل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بخشی از این واحد آموزشی در بارندگی 2 سال گذشته تخریب گردید و دانش آموزان به مدرسه دیگری منتقل شدند و مدرسه تعطیل شد.

علیدادی گفت: در مکان اختصاص یافته به ساخت مدرسه شهید بشیری هیچ واحد آموزشی وجود ندارد و مشکلات زیادی برای دانش آموزان و ساکنین این مناطق بوجود آمده، لذا تسریع در ساخت آن ضرورت دارد.

مدیر آموزش و پرورش گتوند همچنین مدارس شهید موسوی در روستای ایستادگی و شهید اکبری در روستای بدیل بخش عقیلی را از قدیمی ترین مدارس شهرستان نام برد و بیان کرد: این مدارس نیز به دلیل فرسودگی و قدمت بالا تخریب شدند و قرار است بازسازی شوند.

سهراب گیلانی، نماینده مردم شهرهای شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه اعتبار ساخت این مدارس را بنیاد برکت تامین می کند، بر نظارت بر ساخت این مدارس از سوی دستگاه های ذیربط تاکید نمود.

وی با بیان اینکه کشور ایران در گسل زلزله قرار دارد، اذعان داشت: حتما باید اقلیم این مناطق در نظر گرفته شوند و محوطه و کلاس ها علاوه بر رعایت زیباسازی، استحکام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

آغاز ساخت واحدهای آموزشی در گتوند به همت بنیاد برکت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.