رئیس اداره سرمایه نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح آخرین تصمیمات درباره به‌کارگیری بهینه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را تشریح کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار موسی کمالی پیش از ظهر امروز در جلسه اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در راستای نگهداشت و به کارگیری بهینه کارکنان وظیفه «طرح میثاق» فرماندهی انتظامی استان مرکزی و در جمع مسئولان انتظامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های وصف‌ناپذیر شهدای انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و سنگر مبارزه با مستکبران جهان و نیز تقدیر از تلاش های شبانه روزی سربازان در عرصه نظم و امنیت اظهار داشت: کارکنان ناجا حافظان مال و جان و ناموس مردم هستند که بی‌تردید نقش سربازان در این مسیر افتخارآمیز، همواره بسیار چشم‌گیر و کلیدی است.

وی با تقدیر از تلاش های شبانه‌روزی سربازان در عرصه نظم و امنیت بر ضرورت سلامت و صیانت کارکنان تاکید کرد و افزود: با توجه به نوع ماموریت‌های نیروی انتظامی در تعامل با اقشار مختلف اجتماعی، باید کارکنان آن همواره خود را به سلاح ایمان و تقوا تجهیز کرده تا از هر گونه لغزش و خطا مصون باشند.

کمالی تصریح کرد: دوران مقدس سربازی فرصت بی نظیری است که جوانان عزیز با کسب مهارت ها و افزایش توانمندی های خود، آمادگی مسئولیت پذیری اجتماعی و ورود به عرصه تولید اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در جامعه را کسب کنند.

رئیس اداره سرمایه نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری نسبت به کارگیری اثربخش نیروهای وظیفه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح با هدف کمک به تحقق اقتصادمقاومتی با ایجاد زمینه اشتغال جوانان، بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی سربازان تحصیل کرده و نخبه در عرصه های دفاعی کشور و نیز لزوم توجه به قرارگیری سربازان در مسیر اشتغال پس از خدمت و کاهش نرخ رشد بیکاری در جامعه به عنوان یک «تهدید ملی» از طریق ایجاد مهارت، بر اساس معیارهای آموزشی نوین راه‌اندازی شده است.

سردار کمالی تصریح کرد: هر چند آموزش‌های مهارتی در حال حاضر به صورت محدود و در بخش‌هایی از نیروهای مسلح در حال اجراست، اما این تلاش‌ها باید با ایجاد همگرایی و مشارکت جمعی بین نهادهای موثر در حوزه جوانان و تعامل، همکاری و نقش‌پذیری دستگاه‌های اجرایی، گسترده‌تر، هدفمندتر و نظام مندتر شده تا پیامدهای آن در عرصه جامعه و خانواده خود را نشان دهد.

وی به کارگیری بهینه سربازان در نیروهای مسلح را رکن محوری طرح میثاق دانست و گفت: با رویکرد انقلابی و جهادی و در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نام گذاری شده است، تفکر و نگاه به سرباز و سربازی نیازمند تغییر است.

رئیس اداره سرمایه نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با برشمردن محاسن و ویژگی‌های خاص دوران سربازی عنوان کرد: این دوران یکی از شیرین‌ترین دوران‌های هر جوان عاشق میهن بوده و سربازان باید تلاش کنند تا از لحظه لحظه این دوران ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و باید بستر بهره‌مندی از ظرفیت‌ها از سوی فرماندهان و مدیران برای آنان مهیا شود.

سردار کمالی با اشاره به آسیب‌ها و بسترهای لغزش انسان، از تقوا به عنوان محافظ و سپر بلاها یاد کرد و گفت: خداوند همیشه ناظر و شاهد اعمال انسان بوده و اگر انسان در مقابله با گناهان خود را به سلاح ایمان مجهز کند او را در موقعیت‌های مختلف از خطرات و لغزش‌ها حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره مایه مباهات نظام هستند و این تنها به سبب خدمت صادقانه و جهادگونه آنان برای این آب و خاک است که در سخت ترین شرایط خدمتی توانسته‌اند بر دشواری‌های دوری از خانواده و سایر مشکلات فائق آمده و سبب افتخار آفرینی و دفاع از حریم ملی کشور شوند و امنیت پایدار را درمقابله با معاندان و بدخواهان این نظام مقدس برای کشور خود فراهم کنند.

سردار کمالی تحقق اهداف را مستلزم عزم فراگیر و حرکت منسجم در سطوح سه‌گانه نیروهای مسلح، خانواده و جوانان و نیز دولت و نهادهای اجرایی و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: سهم بی‌بدیل نیروهای مسلح تغییر رویکرد، بسیج توان و امکانات و سازماندهی مناسب، نقش خانواده ها زمینه‌سازی و تقویت این آمادگی در جوانان و نقش دولت و سایر نهادهای اجرایی، ایجاد و تقویت زیر ساخت های حمایتی و انگیزشی برای جذب جوانان در بازار کار است.

انتهای پیام/ب

صحبت های سردار موسی کمالی در جمع مسئولان انتظامی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.