اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای احیای نگین آذربایجان غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۰ و ۱۲ بودجه سال جاری برای تکمیل طرح‌های احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شد .

   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،سیدهادی بهادری اظهار کرد: 220 میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای لایروبی رودخانه‌های نازلو، شهرچای، باراندوز، سیمینه و گدارچای مهاباد پیش‌بینی شده است.

به گفته وی 150 میلیارد ریال از این اعتبار نیز به سازمان جنگل‌ها و مراتع اختصاص می‌یابد تا صرف طرح‌های مقابله با ریزگردهای دریاچه ارومیه ‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 100 میلیارد ریال از این اعتبار برای تجهیز شبکه‌های اندازه‌‌گیری، 100 میلیارد ریال دیگر برای تاسیسات فاضلاب شهری و 190 میلیارد ریال جهت مرمت و بازسازی تاسیسات آبی صرف می‌شود.

به گفته بهادری  120 میلیارد ریال نیز برای انتقال پساب تصفیه شده آذربایجان‌شرقی به دریاچه و 100 میلیارد ریال برای تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه اختصاص می‌یابد.

تراز دریاچه ارومیه در روز جاری با افزایش 6 سانتی‌متری نسبت به ماه گذشته روبرو شده و به یک هزار و 270 متر و 29 سانتی‌متر رسیده است؛ وسعت کنونی این دریاچه یک هزار و 747 کیلومتر بوده که در مقایسه با 15 سال گذشته بیش از 2 هزار و 779 کیلومتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/ع

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.