معاون خدمات شهرداری زنجان از جمع آوری ۵۲۴ متکدی زن و مرد در استان که بیشتر آن‌ها غیربومی بودند خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ احمدی معاون خدمات شهرداری زنجان گفت: بیش از ۷۰ درصد از متکدیان در استان زنجان غیربومی هستند.

احمدی افزود: امسال شهرداری زنجان با جدیت نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در زنجان وارد عمل شده، ولی باید دستگاه‌های اجرایی هم همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

وی از جمع‌آوری ۵۲۴ متکدی در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷۰ نفر متکدی مرد، ۱۸۷ متکدی زن و مابقی کودکان زیر ۱۲ سال هستند که از این تعداد ۳۰۳ نفر برای اسکان به گرمخانه تحویل داده‌شده است.

احمدی گفت: متأسفانه برخوردار نبودن گرمخانه شهر زنجان از گاز شهری باعث بروز مشکلاتی درزمینه سیستم گرمایشی این محل شده که امیدواریم با همکاری شرکت گاز استان این مشکل برطرف شود.

وی بابیان اینکه با توجه به مشاهده برخی افراد مبتلابه بیماری‌های همانند ایدز در بین حاضرین در گرمخانه شهر زنجان، گفت: و در برخی از موارد امکان اسکان برخی از افراد وجود ندارد چراکه در بین این افراد بیماران خاص ایدزی و معتاد وجود دارد.

معاون خدمات شهرداری زنجان بابیان اینکه وجود متکدیان در زنجان معضل و بسیار بزرگی است، گفت: باید دستگاه‌های مرتبط در جمع‌آوری و ساماندهی این افراد با شهرداری همکاری کنند که در صورت همکاری شاهد وجود متکدیان در زنجان نخواهیم بود.

احمدی به بحث مهم فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: فرهنگ و اطلاع‌رسانی از طریق اصحاب رسانه باعث می‌شود،که مردم به متکدیان کمک نکنند.

معاون خدمات شهرداری زنجان تصریح کرد: متکدیان شناسایی‌شده بدون خانواده به سازمان بهزیستی تحویل داده شد و در آنجا نگهداری می‌شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه شورای اجتماعی استان که امروز برگزار شد، از دستگاه‌های متولی جمع آوری متکدیان از سطح شهر زنجان خواست ظرف ۲ ماه آینده همه متکدیان شهر را جمع آوری کنند.
انتهای پیام/ر

ضرب الاجل ۲ ماهه برای جمع آوری متکدیان در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.