طبق گفته نماینده انجمن اوتیسم در استان زنجان، همکاری های لازم میان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل بهزیستی با انجمن اوتیسم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ دهنایی نماینده انجمن اوتیسم در استان زنجان گفت: همکاری های لازم میان دانشگاه علوم پزشکی، مجمع خیرین سلامت و اداره کل بهزیستی استان برای ارتقا بخشی به خدمات مورد نیاز بیماران اوتیسمی وجود ندارد.
وی افزود: بیماران اوتیسم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و این بیماران درمان پذیر نیستند و به خدماتی مهم و حیاتی از قبیل گفتار درمانی و کار درمانی نیاز اساسی دارند.
دهنایی خاطرنشان کرد: اغلب خانواده های بیماران اوتیسمی به لحاظ اقتصادی قادر به پرداخت هزینه های موردنیاز خدمات یاد شده نیستند و برای رفع این معضل نیز در حد توان کمک های مالی به آن ها اعطا می شود.
دهنایی خاطرنشان کرد: نبود آگاهی لازم درخصوص این بیماران نیز امکان تشخیص و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها را با دشواری مواجه می کند.
گفتنی است اوتیسم نوعی اختلال روانی است که مبتلایان به آن برای ایجاد رابطه قابل فهم با دیگران مشکل دارند و مبتلایان بیشتر از ناتوانی های دیگری نیز رنج می برند که مربوط به یادگیری است طبق آمارهای ارائه شده یک درصد افراد جامعه مبتلا به اوتیسم هستند.

انتهای پیلام/ ج

بالا بودن هزینه های درمانی بیماران اوتیسمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.