معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: 405 تن عسل مرغوب در جنوب کرمان تولید شده که نسبت به پارسال بیش از 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا قاعدی ،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این میزان عسل از 50 هزار کلنی زنبور عسل مدرن تولید شده و بیش از 500 زنبوردار در این حرفه مشغول به فعالیت است که از این تعداد بیش از 60 درصد تحصیلات دیپلم و بالاتر از دیپلم دارند.


وی با اشاره به اینکه جنوب کرمان به دلیل تنوع اقلیم و کوتاه بودن فاصله کوچ زنبورستان ها یکی از مناطق مهم پرورش زنبورعسل در کشور است ؛ افزود: با توجه به پتانسیلها، مزیتها و تنوع گیاهی ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل در جنوب کرمان یکی از هشت ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل کشور است.


قاعدی اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد محیطی منطقه جنوب کرمان هرساله پذیرای تعداد زیادی از زنبورداران مهاجر از استان های البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کردستان و شمال استان کرمان جهت زمستان گذرانی و افزایش جمعیت کلنی های زنبور عسل هستیم.
انتهای پیام/ی

جنوب کرمان یکی از 8ایستگاه پرورش ملکه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار