معاون شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی گفت : حدود 62.5 درصد شهروندان از خدمات جمع آوری بهداشتی انتقال و تصفیه آب و فاضلاب شهری بهره مند هستند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،  خوش سیرت گفت: شرکت آب و فاضلاب یکی از دستگاه های خدمات رسانی است که در سطح کشور و در استان بیشترین پوشش شهروند به لحاظ خدمات رسانی را دارد که صد درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات آب بهداشتی و سالم قرار داده و حدود 62.5 درصد شهروندان نیز از خدمات جمع آوری بهداشتی انتقال و تصفیه آب و فاضلاب شهری بهره مند می باشند.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: در بخش آب شهروندان در سطح استان همه ساله رقمی بالغ بر ۱۵۰میلیون متر مکعب آب مصرف می شود که حدود ۸۰۰هزار خانوار شهری تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

وی به عوامل محدودی مصرف آب اشاره کرد و گفت:  بر اساس استاندارهایی که در کتب علمی برای شرکت آب و فاضلاب نوشته و ارسال شده است ۱۵۰لیتر در شبانه روز برای یک شهروند می باشد، اما با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی و گرمی هوا، متمرکز شدن جمعیت به سمت شهر نشینی، مهاجرت از روستاها به شهرها و پیشرفت صنعت تغییر در شرایط اقتصادی، نیاز مردم به مواد غذایی که عموما از آب استفاده می کنند و تامین تولید پوشاک و غیره، آب یکی از مواد اصلی فرایند تولید می باشد که مجموع تمامی این موارد باعث محدود شدن منابع شرکت آب و فاضلاب شده است.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان آب را ماده استراتژیک و امنیتی خواند و توضیح داد: آب ماده حیاتی و بدون هیچ جایگزین است کهباید در قبال مصرف آن همگی دقت و احساس مسئولیت کنیم تا برای نسل های آینده و تمام موجودات زنده اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ع

مصرف سالیانه 150 میلیون مترمکعب آب شرب در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.