این مطلب را معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در سومین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در شهرستان مهاباد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،سومین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان با موضوع بهداشت مدارس،بررسی کیفیت و پوشش آب شرب شهری و روستایی و ساماندهی حیوانات ناقل بیماری با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد،مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ،مهندس داراب مسئول دبیرخانه سیاستگذاری سلامت استان آذربایجان غربی و روسای ادارات شهرستان در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: در جوامع امروز مهمترین اصل برای افزایش شاخص های یک جامعه بدون توجه به ارتقا سلامت شهروندان میسر نمی شود.

وی افزود: توجه و اهمیت به مسایل تغذیه و بهداشتی در جامعه بسیار اهمیت دارد استفاده از غذاهای آماده و فست فود ها در جوامع امروزی سبب بروز انواع بیماری ها از جمله سرطان می شود.

وی خاطرنشان ساخت: دشمنان یک کشور از طریق انتقال آرام یک بیماری در کشور دیگر سعی در ضربه زدن به اقتصاد و سلامت مردم آن جامعه نموده و ما باید نسبت به این امور هوشیاری ویژه داشته باشیم.

دکتر شجاعی گفت: نیاز جوامع امروزی به مواد غذایی امری اجتناب ناپذیر است از این رو حفظ و تامین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره بسیار حائز اهمیت می باشد ماباید نسبت به موادغذایی و تامین سلامت ذائقه مردم بسیار حساس باشیم.

وی اظهار داشت:حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی برای حوزه فرمانداری حائز اهمیت بوده از این رو تامین بهداشت آب شرب و تغذیه سالم و بهداشت محیط برای سرویس های بهداشتی مهم می باشد.

وی در پایان گفت:تامین آب شرب شهری سالم شهرستان توسط آبفای شهری و روستایی و ساماندهی سگهای ولگرد توسط شهرداری انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: برنامه هاي جامع سلامت مدارس عبارتست از فعاليت هايي كه براي تامين ، حفظ و ارتقاي بهداشت جسمي ، رواني ، اجتماعي و عاطفي دانش آموزان انجام مي شود.

وی خاطرنشان ساخت: چنانچه در مدرسه آب سالــم و سرويسهاي بهداشتـي و فضـاي  كافي و تجهيزات و وسايل مناسب و استاندارد و سيستم صحيح جمع آوري زباله و فاضـلاب وجـود نداشته باشـد و به طـور كلـي آسايش محيطي فراهم نشود به طور قطع تلاشهاي آموزشـي و پرورشـي معلمـان و مـربيـان بازدهي مطلوب نخواهدداشت.

وی افزود: در سالتحصیلی جدید با فروشندگان مواد غذایی که در مدارس اقدام به فروش مواد غذایی غیر بهداشتی می نمایند برخورد جدی می شود و در صورت تکرار به مراجع قضایی تحویل داده خواهند شد.

 

انتهای پیام/ع

سومین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در  مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.