معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت : در سال جاری ۹۹۴ تخته فرش به مساحت ۲۱ هزار و ۱۸ مترمربع توسط مددجویان کمیته امداد استان خراسان شمالی بافته شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛علی‌رضا مرادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی گفت : از این تعداد ۱۵۱ تخته قالی ،۱۴۰ عدد گلیم و ۵۸ مورد تابلو فرش بوده است .

وی ارزش کل بافته‌های مددجویان را ۷۳5 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد : بخشی از این محصولات در بازارهای داخل استان بخشی در تهران به فروش رسیده است.

مرادی افزود : امسال  ۶۹ تخته فرش به ارزش ۲۲۱ میلیون تومان از استان خراسان شمالی برای فروش به تهران صادر شد و ۹۹۴ تخته هم به ارزش ۵۱۶ میلیون تومان در داخل استان به فروش رسید.

وی  با بیان اینکه بیش از ۸۶۰ نفر از بانوان وزنان سرپرست خانوار و همچنین دختران بازمانده از ازدواج در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند، گفت : کمیته امداد استان خراسان شمالی سالیانه برای ارتقای مهارت‌های مددجویان در بخش قالیبافی ، آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزار می‌کند.

وی درباره نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالیباف بیان کرد : این نهاد پس از بررسی توانمندی متقاضیان و همچنین سنجش ظرفیت کارگاه به این مددجویان تسهیلات چهارتا ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌کند.

مرادی گفت : هم‌اکنون ۵۷۴ کارگاه بافت فرش درزمینه تولید قالی، گلیم، جاجیم، یلمه، سوماک، ورنی برای مددجویان کمیته امداد در استان خراسان شمالی فعال است.

گفتنی است : تولید فرش دوروی ترکمنی خراسان شمالی در شهرستان راز و جرگلان ازجمله صنایع‌دستی منحصربه‌فرد استان خراسان شمالی است .

انتهای پیام/آ

وجود 574 کارگاه فرش در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.