دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی به شهرستان زرند ضرورت دارد.

با افزایش نصب سرعت‌گیر در نقاط مختلف شهر مخالف هستم به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ سید‌مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بر برنامه‌ریزی، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی در راستای کاهش حوادث تاکید کرد و گفت:زیرساخت‌های مناسبی برای کاهش حوادث رانندگی در شهرستان زرند فراهم نیست.

 قویدل اظهار داشت:اصلاح نقاط حادثه‌خیز، توجه به تامین روشنایی، افزایش نصب دوربین‌های کنترل سرعت و شناسایی رانندگان متخلف و برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگ صحیح رانندگی در کاهش تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از سوانح رانندگی بسیار با اهمیت است.

این مقام قضائی عنوان کرد: با افزایش نصب سرعت‌گیر در نقاط مختلف شهر مخالف هستم، زیرا سرعت‌گیرها یا سرعت کاه‌ها برای جلوگیری از مجرمان معمولاً اجرا می‌شوند تا نتوانند با سرعت زیاد از دست قانون فرار کنند، اما در عمل می‌بینیم فردی که خلافی مرتکب می‌شود، توجهی به سرعتگیر ندارد و تنها خاصیت آنها وارد کردن خسارت به خودروها است.

قویدل خاطرنشان ساخت:بنابراین باید این نکته را مد‌نظر داشته باشیم که افزایش تعداد سرعتگیر غیراستاندارد در یک شهر، نه تنها ارزش به حساب نمی‌آید، بلکه بیانگر توهین و پایین بودن فرهنگ رانندگی در شهر است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند با بیان اینکه اگر در کشورهای پیشرفته رخدادهای خوبی را شاهد هستیم به فرهنگ پذیرش مردم برمی‌گردد، گفت: بنابراین مردم باید به قوانین احترام بگذارند و برای غنی‌سازی فرهنگ صحیح رانندگی بیش از پیش تلاش کنند.

وی با توجه به آمار بالای موتورسواران در شهرستان زرند، احداث پیست موتورسواری در این شهرستان را بسیار ضروری و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با احداث پیست موتورسواری و جهت‌دهی به این علاقه می‌توان از آسیب‌های اجتماعی و خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

قویدل کمبود پارگینگ را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: احداث پارگینگ در بافت مرکزی شهر ضروری است و مسؤولان در تحقق این هدف تلاش کنند.

وی با اشاره به ماده 79 قانون مجازات اسلامی و اعمال مجازات جایگزین حبس اظهار داشت: خدمات عام‌المنفعه در زمینه‌های مختلف با توجه به قانون می‌توان به جای مجازات توانایی و استعداد هر فردی که مرتکب جرمی شده به صورت رایگان انجام داد.

 

انتهای پیام/س

 

 

 

دادستان زرند:مردم به قوانین احترام بگذارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار