دومین دوره توانمند سازی سمن های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اراک آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دومین دوره توانمند سازی سمن‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باحضور نمایندگان سمن‌های کرمانشاه، خوزستان، همدان، ایلام، همدان و مرکزی در هتل آفتاب اراک آغاز به کار کرد.

سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه این دوره‌ها با هدف توانمند سازی اعضای تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی برگزار می‌شود گفت: اولین دوره آموزشی در استان‌های کرمانشاه و همدان برگزار شد و دومین دوره این رویداد به میزبانی استان مرکزی در روز‌های ۱۳ و ۱۴ آذرماه در اراک برگزار می‌شود.

حسینی افزود: در این همایش یک دوره عمومی با عنوان آشنایی با اصول و مبانی مدیریت منابع انسانی داوطلب، یک دوره تخصصی با عنوان مبانی اکو توریسم و آشنایی با مجموعه قوانین و مقررات صنعت گردشگری و یک دوره تخصصی مبانی توسعه گردشگری برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده که در دو روز به صورت فشرده در  هتل آفتاب اراک برگزار و در پایان برای شرکت کنندگان گواهی پایان دوره صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی هر کدام از استان‌های مهمان مجاز به معرفی ۴ شرکت کننده برای حضور در جلسات آموزشی و دریافت گواهی پایان دوره خواهند بود، اما استان مرکزی بدلیل رشد مطلوب مشارکت مردمی در سمن‌ها و با دارا بودن ۲۰ سمن در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میزبان و از امتیاز معرفی حدود ۲۰ نفر برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: برای شرکت کنندگان مهمان بازدید از اماکن گردشگری و موزه‌های شهرستان اراک در نظر گرفته شده که به تربیت سفیران گردشگری استان در این دوره کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام / ج

 دوره 2روزه توانمند سازی سمن های میراث فرهنگی 6 استان در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.