مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از کشف قبر‌هایی متعلق به دوره‌های قبل از اسلام در روستای سرآبادان تفرش خبرداد.

حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در حاشیه نشست بررسی مشکلات روستای سرآبادان  شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: قبور کشف شده در این روستا بالغ بر هزارو ۸۰۰ سال قدمت دارند و متعلق به دوره‌های قبل از اسلام ودوره ساسانیان هستند.

حسینی افزود: این قبور قبور گبری اند که برعکس جهت قبور مسلمین دفن شده اندکاووش‌هایی در دست انجام است و امیدواریم به زودی به عنوان جاذبه تاریخی این منطقه معرفی شود.

در پی عملیات عمرانی و خطر تخریبی گورستان تاریخی تفرش در بیستم آبانماه محسن کریمی سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان مرکزی از متوقف کردن اجرای این پروژه خبر داد.

کریمی افزود: این عملیات عمرانی بدون هماهنگی و اعمال نظر اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در محدوده قبرستان تاریخی روستای سرآبادان تفرش در حال اجرا بود و ادوات راهسازی با قبور این قبرستان تاریخی برخورد کرده بودند.

وی اضافه کرد: به محض با خبر شدن اداره کل میراث فرهنگی استان از این موضوع هماهنگی‌های لازم با دهیاری روستای سرآبادان برای توقف عملیات عمرانی صورت گرفت و کارشناسان اداره کل برای شناسایی به محل اعزام شدند.

انتهای پیام / ج


کشف قبور دوره ساسانی در تفرش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.