سرپرست فرمانداری اهواز گفت: تا پایان سال جاری 150 منزل پرخطر منطقه 7 اهواز به ویژه کوی منبع آب جابه‌جا و منتقل می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نبی‌الله خون‌میرزایی، سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص آخرین وضعیت جابجایی منازل پرخطر کوی منبع آب اهواز بیان داشت: تاکنون47 خانوار ساکن منازل پرخطر منبع آب، نامه تخصیص واحد مسکونی در شهر رامین و شیرین‌شهر را از فرمانداری اهواز دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، یک خانوار تقاضای انتقال به شیرین‌شهر و مابقی تقاضای انتقال و دریافت واحد مسکونی در شهر رامین را داشتند و تاکنون 9 خانوار از جمله 2 خانوار آسیب‌دیده در حادثه ریزش کوه و سقوط سنگ که در 30 مهرماه امسال رخ داد، به شیرین‌شهر منتقل شده‌اند.

خون میرزایی در خصوص انتقادات برخی از خانوارهای اسکان‌یافته در شیرین‌شهر نسبت به  نبود گازکشی به واحدهای مسکونی آن ها در این شهر اظهار داشت: گازکشی به داخل واحد مسکونی و لوله‌کشی داخل واحد بر عهده صاحب خانوار است و در رابطه با 2 خانواده حادثه‌دیده نیز به طور ویژه در این زمینه به آن ها کمک‌رسانی شده است.

سرپرست فرمانداری اهواز درخصوص دیگر انتقادات نبود وسیله ایاب و ذهاب در شیرین‌شهر برای جابجایی سرپرستان خانوارهای اسکان‌یافته در شیرین‌شهر به محل کار آن ها در این کلانشهر اذعان کرد: اکثر سرپرست‌های این خانواده‌ها بیکار هستند و یا فاقد مهارت خاص و کارگر ساختمانی هستند که در شیرین‌شهر برای آن ها کار در زمینه احداث ساختمان وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: همچنین در شیرین‌شهر، دبستان وجود دارد و سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان دبیرستانی در شیرین‌شهر مستقر شده است و درمانگاه شیرین‌شهر نیز فعال شده است و یک یا دو روز در هفته، پزشک در این درمانگاه مستقر می‌شود.

نبی‌الله خون‌میرزایی گفت: همچنین نیازمندی‌های پایه مانند آب، برق و گاز در شیرین‌شهر وجود دارد و منازلی که به این خانوارها تحویل داده‌ایم، آب، برق و گاز دارند. اما لوله‌کشی گاز در داخل واحد بر عهده خانوار است. به هر صورت بضاعت دولت در این شرایط تنگنای مالی با توجه به تعداد بسیار زیاد خانوارهایی که باید جابجا شود، همین است.

وی بیان کرد: در برنامه داریم 150 منزل پرخطر دیگر را به عنوان اولویت بعدی کار جابجایی منازل پرخطر تخلیه و ساماندهی کنیم، که این 150 منزل پرخطر در منطقه 7 اهواز و عمدتا در کوی منبع آب قرار دارند و با توجه به روند در پیش گرفته شده، پیش‌بینی می‌کنیم این 150 منزل پرخطر تا پایان سال جاری و حتی خیلی زودتر جابجا شوند.

خون میرزائی اذعان داشت: همچنین در برنامه یک ساله پایه و اساس را بر جابجایی و انتقال دو هزار منزل پرخطر در منطقه 7 اهواز گذاشته‌ایم که باید ظرف یک سال آینده جابجا شوند.

انتهای پیام/گ

جابجایی 150 منزل پرخطر در منطقه 7 اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.