مسؤول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: مسابقات ورزشی خواهران بسیج کشور با عنوان همایش اقتدار در استان اصفهان و به میزبانی تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان 15 و 16 آذر‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی پیمان‌صفت  امروز در نشست خبری با محوریت مسابقات ورزشی خواهران بسیج کشور به میزبانی اصفهان و برنامه‌های سال جاری اظهار کرد: مسابقات ورزشی خواهران بسیج کشور با عنوان همایش اقتدار در استان اصفهان و به میزبانی تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان 15 و 16 آذر‌ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از سال گذشته میزبان مسابقات بسیجی در دو قسمت خواهران و برادران بودیم و مسابقات بومی و محلی بسیجیان سراسر کشور در شهرستان لنجان با حضور 450 نفر برگزار شد؛ هم‌چنین المپیاد استعدادیابی فرهنگی و ورزشی خواهران مرداد‌ماه در نجف آباد و با شرکت 850 نفر به انجام رسید.

مسؤول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان ادامه داد: با توجه به سابقه خوب و کسب نمره عالی در مسابقات گذشته که به میزبانی اصفهان برگزار شد، میزبانی همایش اقتدار به استان اصفهان رسید و این رقابت‌ها در شهرستان درچه در 3 رشته هنر‌های رزمی و دفاع شخصی گردان و خواهران بسیج، ووشو بسیج خواهران و ورزش‌های بومی و محلی خواهران بسیج انجام می‌شود و از 27 استان کشور و 500 ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: افتتاحیه این رقابت‌ها چهارشنبه عصر در سالن 9 دی شهرستان درچه و همراه با برنامه‌های ورزشی و شاد و متنوع خواهد بود؛ مسابقات ووشو در خانه ووشو اصفهان، مسابقات ورزش‌های بومی و محلی در سالن سرپوشیده اداره ورزش و جوانان شهرستان درچه و رقابت‌های دفاع شخصی در سالن 9 دی ناحیه مقاومت شهرستان درچه برگزار خواهد شد.

پیمان‌صفت اذعان داشت: مسابقات در بعد‌از‌ظهر روز پنج‌شنبه به پایان می‌رسد و در پایان مسابقات اختتامیه هر رشته به صورت جداگانه برگزار می‌شود و به نفرات برتر و تیم‌های برتر حکم، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد؛ هدف از برگزاری این رقابت‌ها حفظ انسجام و تشکیلات بسیج کشور است.

وی بیان داشت: ورزش‌های بومی و محلی در آداب و سنن و فرهنگ ما ریشه دارد و می‌خواهیم این ورزش‌ها را احیا کنیم و سبب نشر و توسعه این‌گونه ورزش‌ها باشیم؛ هم‌چنین با توجه به ظرفیت ووشو بسیج کشور و احداث پایگاه‌های استعدادیابی ووشو در سراسر کشور نگاه ویژه‌ای به این ورزش در بسیج می‌شود و در سال‌های گذشته شاهد روند رو به رشد ورزش ووشو با قهرمانان این ورزش که از همین پایگاه‌های استعدادیابی بوده‌اند هستیم.

مسؤول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان با بیان اینکه رشته دفاع شخصی از ورزش‌های کاربردی بسیجیان است، گفت: مسابقات به صورت انفرادی است و تنها دفاع شخصی به صورت تیمی است در مجموع با جمع امتیازات تیم‌های قهرمان مشخص می‌شوند؛ 54 شرکت‌کننده از استان اصفهان حضور دارند و استان‌های اصفهان، یزد و تهران با حداکثر ظرفیت شرکت می‌کنند.

وی افزود: این رقابت‌ها زمینه‌ای برای نشان دادن اقتدار بسیجیان در امر ورزش است و یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی است؛ در کنار این مسابقات همایش تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در افتتاحیه این مسابقات را داریم.

پیمان‌صفت در پایان اذعان داشت: در سال جاری المپیاد استعداد‌یابی ورزشی خواهران بسیجی در 6 رشته و در مشهد برگزار شد و المپیاد برادران بسیجی نیز در 6 رشته ورزشی در استان زنجان و مسابقات شمیم خانواده در استان همدان به انجام رسید؛ بسیجیان ورزشکار استان اصفهان در همه این مسابقات موفق به کسب 4 عنوان قهرمانی از 6 عنوان موجود شدند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار