سمینار آموزشی تخریب رویه‌های آسفالت و روش‌های ترمیم آن با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از مهندسان و کارشناسان حوزه راه در محل تالار اندیشه شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، خداداد مقبلی؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان هدف از برگزرای این دوره، نگهداری روسازی، اصـلاح نقـایص ایجـاد شـده توسـط خرابـی‌هـا و حفـظ روسازی از آسیب و خسارت بیشتر و همچنین جایگزینی روش های نوین نگهداری راه بجای روش‌های قدیمی‌تر اعلام کرد.
وی افزود: روسازی راه‌ها بطور دایم در معرض انواع گوناگونی از تنش‌های ناشی از عواملی مانند بار ترافیکی، تغییر دما و میزان رطوبت، و تغییر شکل لایه‌های زیرین و بستر قرار دارند که این تنش‌ها منجر بـه پیـدایش نقـایص و خرابی‌هایی در روسازی می‌شوند.
مقبلی افزود: ترک‌ها، چاله‌ها، تغییر شکل‌ها و دیگر انواع خرابی‌ها، آخـرین نتیجـه و پیامد فرسوده شدن روسازی است وبه دلیل بروز خرابی‌ها و نقایص ایجاد شده، روسازی‌ها مسـتلزم نـوعی از تعمیر و نگهداری هستند که در این راستا انتخاب روش‌های ترمیم خرابی‌های رویه‌های آسفالتی باید مبتنی بر استفاده از یک روش مهندسی باشد.
وی اظهار داشت: سالیانه مبلغ زیادی بابت نگهداری راه‌های استان هزینه می‌شود که این هزینه را در حوزه شبکه ارتباطی ما تامین می‌کنیم. بحث نگهداری یک مبحث مهمی است که به تناسب آن هزینه‌های زیادی صرف نگهداری و ترمیم رویه آسفالت می‌شود.
مقبلی با بیان اینکه آسفالت‌هایی با قدمت بیش از ۴۰ سال داریم و هنوز بدون هیچ مشکلی سرویس می‌دهندافزود: آسفالت‌هایی هم داریم که هنوز ۵ سال از عمرشون نگذشته متاسفانه رو به اضمحلال رفته و هزینه‌های زیادی را به بخش نگهداری تحمیل کرده است و مطمئنا اگه دقت کافی و آگاهی کافی در حوزه طراحی و اجرا انجام می‌شد امروز شاهد این همه هزینه نبودیم و چنین تخریب‌های گسترده‌ای در سطح جاده‌ها نداشتیم.
وی یادآور شد: البته بخشی از آن به حوزه کنترل ترافیک برمی گردد که بار‌های اضافی، آسیب‌هایی بر رویه آسفالت وارد می‌کنند که این خود مبنا و شروع تخریب آسفالت‌ها می‌باشد و بخش دیگر نیز به مشکلات اجرایی و بی دقتی و کمبود اعتبارات، مرتبط بوده که منجر به هزینه‌های هنگفت نگهداری شده و درحقیقت از منابع ملی هدر می‌رود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار داشت: امروز هر موضوعی که به حوزه نگهداری در بخش آسفالت توسط برخی کارشناسان بحث می‌شود، بی کیفیت بودن قیر است.
در پایان این سمینار مهوش حیاتی کارشناس آموزشی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که طی ۸ ماهه امسال مجموعا ۹ دوره آموزشی بصورت سمیناری و پرسنلی با محوریت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان برگزار شده است افزود:۶ دوره آموزشی مرتبط با مباحث راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تا پایان سال جاری در دستور کار اداره کل قرار دارد.
انتهای پیام/ی

برگزاری سمینار آموزشی روش‌های ترمیم روکش آسفالت درکرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار