استاندار خراسان شمالی گفت : هدف‌گذاری استانداری خراسان شمالی رساندن نرخ بیکاری به کمتر از ۵ درصد است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در بازدید از شهرستان مرزی راز و جرگلان به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت گفت : در این دیدار با معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده مقرر شد یک مدرسه شبانه‌روزی برای دختران در شهرستان  راز و جرگلان به‌علاوه سالن ورزشی دانش‌آموزی ساخته شود.

وی افزود : نرخ بیکاری سال گذشته در استان خراسان شمالی ۱۱ ممیز8 دهم درصد بود که تیرماه امسال به ۹ ممیز۹ درصد کاهش‌یافته است اما به کمک شما مردم می‌خواهیم این نرخ در سال ۱۴۰۰ به کمتر از ۵ درصد برسد.

صالحی اظهار کرد : امسال ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و درمجموع، افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا از منابع مختلف برای استان خراسان شمالی تعیین‌شده که مردم و شرکت‌های تعاونی می‌توانند از آن بهره گیرند.

صالحی همچنین از مختوم قلی شاعر بزرگ قوم ترکمن یادکرد و نقش او در حفظ فرهنگ و زبان این قوم را همانند نقش فردوسی در پاسداری از زبان فارسی توصیف کرد.

وی با بیان این که اعتبارات عمرانی شهرستان راز و جرگلان، با رشد ۶ و نیم برابری نسبت به گذشته امسال به ۴۵ میلیارد تومان رسیده است ،گفت : اعتبارات خوبی برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی این شهرستان در نظر گرفته‌شده هرچند میانگین راه‌های روستایی راز و جرگلان به نسبت میانگین استانی وضعیت بهتری دارد.

وی سرمایه‌گذاری برای تکمیل شبکه‌های پایاب سدهای غلامان و جرگلان ، تکمیل شبکه گازرسانی تمام روستاهای شهرستان تا پایان سال آینده ، ساخت ۱۱ مدرسه جدید ، تکمیل مجتمع‌های آب‌رسانی شرب روستایی و پیگیری ناحیه صنعتی از دیگر برنامه های استانی عمرانی در استان بیان کرد .

استاندار خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد :با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، روستاهای غلامان و یکه سعود در شهرستان راز و جرگلان تا قبل از پایان یافتن سال جاری به شهر ارتقا یابد و بخشداری آن‌ها تکمیل و تجهیز شود.

وی ظرفیت‌های راز و جرگلان در عرصه‌های گوناگون ازجمله کشاورزی ، صنایع‌دستی و دستبافته های ترکمنی و اسب اصیل ترکمن را برشمرد و بر تکمیل حلقه‌های زنجیره فعالیت‌های اقتصادی برای ارتقای ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی بیشتر و افزایش درآمد سرانه مردم تأکید کرد.

انتهای پیام/آ

تسهیلات 190 میلیارد تومانی طرح اشتغال فراگیر در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.