خطیب جمعه شهرستان بافت گفت: ما مسلمانان باید در مقابل استکبار که به دنبال براندازی نظام اسلامی است، متحد باشیم امروزه وحدت بین مسلمین، یکی از روحیات جامعه اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  حجت‌الاسلام مهدی زاده امام‌جمعه بافت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و گرامیداشت آغاز هفته‌ی وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم (آیه 64 سوره آل‌عمران) به پیامبر می‌فرماید به اهل کتاب بگو؛ با همه‌ی تفاوت‌ها و اختلافاتی که بین ما و شماست، اما به خاطر مشترکات بینمان که عبودیت و توحید حق است در کنار هم باشیم.
وی تأکید کرد: حال وقتی‌که ما وظیفه داریم با اهل کتاب در مشترکات کنار هم باشیم، آیا نباید با مسلمانان که در معاد، پیغمبر و کتاب مشترکیم وحدت داشته باشیم، آیا نباید در مقابل استکبار که به دنبال براندازی نظام اسلامی است، متحد باشیم. امروزه وحدت بین مسلمین، یکی از روحیات جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام مهدی زاده در ادامه عنوان کرد: استکبار برای نابودی مکتب اسلام و بخصوص شیعه دو حرکت مهم در بین مسلمانان انجام می‌دهد. حرکت اول؛ به وجود آوردن جریان تکفیری و تروریستی که رسالت اصلی‌اش براندازی اسلام بود و در تمام هجمه‌ها و جنایت‌هایش شیعه و سنی نمی‌شناخت و همه را می‌کشت و چهره‌ی اسلام را در دنیا واژگون نشان داد.
وی تصریح کرد: آن‌قدر این جریان و این داعش پیش رفتند که تمام سیاسیون دنیا گفتند داعش شکست‌ناپذیر است، اما تنها شخصی که فرمود داعش شکست‌پذیر است و شکست می‌خورد، رهبر انقلاب اسلامی بود و دیدید که چگونه با وحدت بین مسلمانان دو کشور سوریه و عراق و اقتدار سپاه، به خصوص فرماندهی سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی، دشمن در این حرکت شکست مفتضحانه‌ای خورد که دیگر قدرت بلند شدن نخواهد داشت.
وی افزود: حرکت دوم دشمن برای براندازی مکتب شیعه، حرکت در خود جامعه شیعه بود و آن به وجود آوردن جریان تحجر و شیعه‌ی انگلیسی است، که با پول‌های استکبار و حمایت‌های مالی آل سعود به خلفای مسلمین دشنام بدهند و به مقدسات یکدیگر جسارت کنند. یک عده‌ای خود را در زهرا دوستی از علی(ع) بالاتر ببینند، حضرت امیرالمؤمنینی که سکوت کرد، اما این‌ها جسارت می‌کنند. این مسئله ان شاء الله با هوشیاری در دو گروه سنی و شیعه خنثی خواهد شد.
خطیب جمعه بافت به بیکاری و تورم اشاره کرد و خواستار توجه جدی دولت در این زمینه شد.
انتهای پیام/ی

جریانات تکفیری تروریستی شیعه و سنی نمی شناسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار