دبیر فناوری اطلاعات دانشگاه های منطقه هشت کشور گفت: در راستای اجرای برنامه های دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، راه اندازی مرکز مبادله اطلاعات در اولویت قرار گرفته است.

ضرورت راه‌اندازی مرکز مبادله اطلاعات دانشگاهیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، صانعی دبیر فناوری اطلاعات دانشگاه های منطقه هشت وعضو شورای سیاست گذاری فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشست مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه های منطقه هشت٬ کشور گفت: در راستای اجرای برنامه های دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی مرکز مبادله اطلاعات (IX) در اولویت قرار گرفته است. این مرکز، اطلاعات را از سامانه های مختلف دانشگاه ها جمع آوری کرده و می تواند به دستگاه های سرویس گیرنده مختلف اطلاعات مورد نیاز را ارائه کند.

وی افزود:حکم‌رانی دیتا و لزوم جمع آوری و یکپارچه سازی داده های صحیح برای پیاده سازی دولت الکترونیک از موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

صانعی با بیان اینکه پیش نویس آیین نامه مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه ها بررسی شد، اظهار کرد: در این آیین نامه شرح وظایف، ساختار تشکیلاتی و نحوه همکاری واحد های مختلف با واحد فناوری اطلاعات دانشگاه مشخص می شود و این پیش نویس در شورای سیاست گذاری وزارت علوم بررسی خواهد شد و مراحل بعدی تصویب را طی خواهد کرد.

همچنین سعید برخوری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت در این نشست گفت: یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه باید توسعه فناورانه باشد که در این راستا زیر ساخت های لازم باید فراهم شود.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت یک هدف گذاری بلند مدت در راستای توسعه دانشگاه انجام داده است افزود: زیرساخت های لازم برای توسعه دانشگاه در همه ابعاد باید مهیا شود و حرکت به سمت تولید علم نیاز به توسعه فناوری دارد که این مهم یکی از اولویت های دانشگاه جیرفت است.

برخوری تصریح کرد: دولت و وزارت علوم به سمت دولت الکترونیک در حال حرکت هستند و این مسئله به زیر ساخت لازم نیاز دارد و از طرفی باید بستر اجرای آن در دانشگاه ها فراهم شود.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت اظهار کرد: مدیرت اطلاعات یکی از مهمترین و حساس ترین بخش های فناوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ح

لزوم راه اندازی مرکز اطلاعات جامع دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار