سرپرست معاونت استانداری استان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی با حضور ۲۰ استان در بیرجند خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛محمد فرهادی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی با حضور ۲۰ استان کشور در هفته پایانی آذرماه در بیرجند برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه 78 خانه تاریخی در استان مرمت شده است،افزود:بناهای تاریخی مرمت شده پس از احیا جهت جذب گردشگر و توسعه اشتغال باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

محمد فرهادی گفت:در استان خراسان جنوبی پتانسیل‌های بالایی در زمینه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که در صورت تحقق اهداف،اشتغال ایجاد شده در این بخش‌ها،اشتغالی پایدار و منحصر به این استان خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود:صنایع دستی استان،توان رقابت در بازارهای جهانی را دارد،از این رو در راستای افزایش سطح کیفی و کمی محصولات صنایع دستی باید تلاش بیشتری انجام شود و همچنین برای بازاریابی محصولات نیز گام های مؤثرتری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه احداث بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرستان‌ها مدنظر قرار گیرد،گفت:موفقیت‌های اخیری در بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی توسط فعالان این بخش در استان کسب شده است.

محمد فرهادی افزود:باید بیش از پیش اطلاع‌رسانی شود تا این بخش‌ها در استان رونق بیشتری گرفته و مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/غ

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۲۰ استان در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.