رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صادرات بیش از ۸ میلیون و ۷۷۲ هزار دلاری فرش زنجان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ جعفری رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: صادرات فرش استان زنجان طی هشت ماهه امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

جعفری افزود: صادرات فرش استان طی هشت ماهه گذشته امسال ۸ میلیون و ۷۷۲ هزار دلار معادل ۲۸۵ میلیارد ریال بوده است.

وی به کشورهای مقصد صادرات  فرش زنجان اشاره کرد و گفت: کشور‌های  آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا مقصد فرش‌های استان زنجان هستند و ۹۰ درصد فرش دستباف تولیدی زنجان به نام سایر استان‌ها صادر می‌شود و این برای استان خوب نیست.
این مقام مسئول  کیفیت فرش دستباف استان زنجان را بسیار ارزشمند و بی نظیر اعلام کرد و گفت : طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجاناز عوامل افزایش کیفیت فرش صادراتی استان می باشد.

وی به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از آغاز نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در استان از مردادماه سال ۹۳ بیمه افرادی که در شغل‌های دیگر مشغول به‌کار بودند لغو شده و قالی‌بافان اصلی بیمه شدند.
جعفری ادامه داد: در سال ۹۶ برنامه‌های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است و در این میان صادرات فرش زنجان توسعه می‌یابد.

وی  بابیان اینکه استان زنجان بیش از ۵۰ هزار بافنده دارد، گفت: بیشتر بافندگان در زنجان نسبت به بافت فرش پشمی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ر

رشد ۱۰ درصدی صادرات فرش زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.