کارشناس بیمه گفت:عمر بیمه‌های دولتی در کشور 80سال است ولی بخش خصوصی با کمتر از 15سال سابقه، توانسته خدمات بهتری به مردم ارائه دهد.

عملکرد بیمه‌های خصوصی از همتایان دولتی بهتر است/عدم گستردگی صنعت بیمه ناشی از ضعف فرهنگی نیست!عباس اسلامی کارشناس بیمه در گفتگو با خبرنگاربورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درمورد دلایل محدودیت ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور گفت: ضریب نفود بیمه و بیمه عمر در ایران پایین است و این  امر به چند عامل برمی‌گردد.

اسلامی افزود: به عنوان مثال شاخص نفوذ بیمه به شدت تابعی از GDP یا درآمد ناخالص داخلی است و هر وقت که این شاخص بالا برود، ضریب نفوذ بیمه هم بیشتر می‌شود.

این کارشناس بیمه درمورد متغیرهای تاثیرگذار بر ضریب گسترش صنعت بیمه اضافه کرد: متغیرهای درونی از جمله طراحی محصولات، نحوه خدمت رسانی به مشتریان و نیزمتغیرهای بیرونی چون سیاست‌های اقتصادی کلان در گسترش صنعت بیمه تاثیر زیادی دارد.

وی توضیح داد: باید روی متغیرهای درون صنعت بیمه کار کنیم تا این صنعت به شکوفایی لازم برسد.

اسلامی درمورد ضرورت رفع موانع فعالیت بیمه‌های خصوصی بیان کرد:تجربه جهان به ما می‌گوید که رفع موانع اقتصاد رقابتی باعث پیشرفت خدمات‌رسانی و افزایش رشد و توسعه اقتصادی خواهد شد.

این کارشناس بیمه گفت: عمر صنعت بیمه و بیمه‌های دولتی در کشور 80سال است ولی بخش خصوصی با کمتر از 15سال سابقه، توانسته خدمات بهتر و بالاتری به مردم ارائه دهد.

وی درمورد ضریب نفوذ بیمه‌های عمر هم گفت: ضریب نفوذ بیمه عمر از 5درصد به 13.5رسید که از رشد سایر حوزه‌های بیمه بیشتر است.

اسلامی درمورد ثمرات آزادسازی‌‌های اقتصادی بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی با آزادگذاشتن دست بخش خصوصی باعث تربیت یافتن کارشناسان بیمه و افزایش سطح تکنولوژی در این بخش شد.

این کارشناس بیمه با بیان اینکه کم بودن ضریب نفوذ بیمه حاصل ضعف فرهنگی نیست، گفت: بنده به متغیرهای درون صنعت بیمه بیشتر توجه دارم و معتقدم متغیرهای بیرونی هم تحت تاثیر متغیرهای داخلی و ویژگی های صنعت بیمه قرار دارد.

اسلامی گفت: گسترش صنعت بیمه باعث می‌شود که فشارها از بودجه ملی برداشته شود.

وی گفت: بیمه‌های بازرگانی و عمر توان این امر را دارند که در بحران‌هایی مهمی چون زلزله نقش ایفا کرده و استانداردهای مالی را تامین نمایند.

اسلامی با تاکید بر ضرورت مهیا کردن شرایط فعالیت صنعت بیمه گفت: 45درصد از بازار بیمه کشور، دولتی است و به نظرم هرچه این صنعت را به سمت بخش خصوصی ببریم بیشتر جواب خواهیم گرفت.

وی گفت: بخش دولتی به رضایت مشتریان توجه ندارد و اگربازار بیمه را رقابتی کنیم، شرکتها برای افزایش سود خود و تامین رضایت مشتری بهره‌وری خود را افزایش خواهند دارد.

اسلامی در پایان افزود: ما اگر مدیریان باانگیزه، محصولات جدید و طرح‌های مهندسی و سایر متغیرهای بخش بیمه را درست نکنیم، نمی‌توانیم در بحران‌ها نقش درست خود را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/

موانع پیش روی گسترش صنعت بیمه در کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
تشکر از اطلاعاتتون
آخرین اخبار