رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از تولید 2 محصول دانش‌بنیان و یک کتاب جهاد دانشگاهی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: داروهای گیاهی «دامپرلی» برای درمان بیماری سینوزیت و  «لکسپرم» به عنوان رقیق کننده گیاهی انجماد اسپرم دام‌های مزرعه‌ای توسط پژوهشگران مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل تولید شده است.

وی افزود: با توجه به  پژوهش‌هایی که در بیش از سه سال توسط شرکت دانش‌بنیان کیان زیست رشد ایرانیان مستقر در مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل انجام گرفت نخستین رقیق کننده گیاهی در کشور تولید شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه دانش فنی تولید رقیق‌کننده‌های گیاهی همواره در دست تولید کنندگان خارجی بوده و بازار داخلی از طریق واردات، نیاز خود را تامین کرده است اظهار کرد: توجه به فناوری‌های تولیدمثلی و اصلاح نژادی در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل سبب شد تا این محصول تجاری‌سازی و در این نمایشگاه رونمایی شود.

اوچی اردبیلی گفت: در حال حاضر تولید 500 واحد در سال در دستور کار قرار گرفته است و شرکت تولیدکننده تصمیم دارد طی پنج سال آینده تولید را به میزان نیاز داخلی افزایش دهد و وارد حوزه صادرات شود.

وی به انتشار کتاب های تخصصی، دانشگاهی و آموزشی در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و بیان کرد: کتاب دارونامه گیاهی به همت محمود خروشی، اصغر پورحسن و ماهرخ سپهوند تالیف شده و در این انتشارات منتشر شده است.

وی اظهار کرد: این کتاب به بیان اثرات، فواید، مزایا و عوارض جانبی داروهای فراوری اشاره دارد  و نحوه استفاده و نوع فراوری آن‌ها را به صورت تخصصی بیان می‌کند.

انتهای پیام/ح

رونمایی 2 محصول دانش بنیان در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.