هفته دهم لیگ برتر والیبال ایران در حالی پیگیری می‌شود که ۲ تیم بدون شکست لیگ مقابل هم به میدان می‌روند.

جدال شکست‌ناپذیر‌ها والیبال برای صدرنشینی/ شاگردان نفرزاده میهمان زردپوشان آملبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران (گرامیداشت شهید محسن حججی)، عصر فردا «چهارشنبه» با برگزاری 6  مسابقه وارد هفته دهم خود خواهد شد. هفته‌ای که در آن دو تیم صدرنشین بانک سرمایه و شهرداری تبریز در حساس‌ترین نبرد هفته، باید به مصاف هم بروند.

دیدار دو تیم شهرداری تبریز و بانک سرمایه از آن‌جایی حائز اهمیت خواهد بود که هر دو تیم از هفته نخست تا کنون متحمل هیچ شکستی نشده‌اند و در فاصله نزدیک از هم در صدر جدول مسابقات قرار دارند. بانک سرمایه که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال نیز هست، در هفته‌هایی که از ابتدای این فصل گذشته در تمام رقابت‌های خود اعم از خانگی و خارج از خانه به پیروزی رسیده است و همچون سال قبل مدعی نخست عنوان قهرمانی است.

از آنجایی که نفرات تشکیل شده تیم بانک سرمایه را بازیکنان ملی‌پوش و ستاره‌های والیبال ایران نظیر سید محمد موسوی، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، عادل غلامی و ... تشکیل می‌دهند، کسب این نتایج و شکست خوردن باقی تیم‌ها مقابل شاگردان مصطفی کارخانه قابل پیش‌بینی بود. در این میان، اما درخشش تیم شهرداری تبریز دور از انتظار بود.

هرچند به دلیل بهره‌مندی عادل بناکار از بازیکنان با تجربه‌ای نظیر میکاییل تاجر، حمزه زرینی، آرش کشاورزی، حسام بخششی و ... پیش‌بینی می‌شد که تبریزی‌ها عملکرد خوبی در لیگ سی و یکم داشته باشند، اما شکست ناپذیری در همه مسابقات و از پیش رو برداشتن تیم‌هایی مانند پیکان و شهرداری ارومیه، نشان از این داشت که تیم شهرداری تبریز را نیز پا به پای بانک سرمایه می‌توان از مدعیان این دوره از رقابت‌های لیگ برتر والیبال دانست.

نمایش خوب هر دو تیم در ۹ هفته‌ای که از لیگ برتر والیبال گذشته است، عاملی خواهد بود که از بازی فردا بین دو تیم نبردی تماشایی از آب دربیاید. دیداری که به اعتقاد اغلب کارشناشان عیار این دو تیم را نشان خواهد داد. بانک سرمایه در این مسابقه حساس که از ساعت ۱۷ و ۳۰ در خانه والیبال برگزار می‌شود از امتیاز میزبانی بهره‌مند است و حضور نداشتن هواداران تبریزی می‌تواند نکته‌ای مثبت برای سرمایه‌دار‌ها باشد.

البته به نظر می‌رسد تبریزی‌ها تیم‌شان را در تهران نیز تنها نگذارند و با حضور در خانه والیبال تیم شهرشان را تشویق کنند. شاگردان مصطفی کارخانه سرمربی تیم بانک سرمایه که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها هستند نیز امید بیشتری به برد در این مسابقه با استفاده از امتیاز میزبانی دارند، اما تبریزی‌ها تجربه بسیاری خوبی برای مبارزه با حریفان قدرتمند در میادین سخت در پرونده کاری خود ثبت کردند.

با توجه به اینکه  تنها یک هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر در نیم فصل نخست باقی مانده است، برنده دیدار بانک سرمایه و شهرداری تبریز را باید به نوعی قهرمان نیم فصل این رقابت‌ها دانست. البته رقابت‌های دیگری نیز در چارچوب هفته دهم لیگ برتر برگزار خواهد شد.

در دیگر مسابقه این هفته لیگ برتر والیبال، تیم شهرداری ارومیه که امسال از روز‌های خوب خود به دور است، میزبان پیکان تهران در سالن غدیر ارومیه خواهد بود. پیکان با 6 برد و هجده امتیاز و رتبه سوم جدول به مصاف نماینده ارومیه می‌رود. شهرداری ارومیه نیز با سه برد و یازده امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارد و برای اینکه جایگاه خود را در جدول بهبود بخشد، حداقل باید فاتح مسابقات خانگی باشد.

تیم والیبال شهرداری ورامین که با پنج برد و ۱۶ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد، در هفته دهم لیگ برتر میهمان کاله مازندران است. شهرداری ورامین که در هفته نهم جدال سنگینی مقابل نماینده ارومیه داشت، در هفته دهم نیز مسابقه سختی برابر کاله خواهد داشت.

شاگردان بهروز عطایی در تیم کاله هم اکنون با چهار برد، سیزده امتیاز و یک بازی کمتر در رتبه ششم جدول قرار دارند و امیدوارند با امتیاز میزبانی جایگاه خود را در جدول این مسابقه بهبود بخشند. نوجوانان تیم شمس که در دو هفته گذشته در حسرت پیروزی ماندند، این هفته در سالن فدراسیون والیبال میزبان سارویه ساری هستند تا در دیدار خانگی به چهارمین برد خود دست یابند. تیم والیبال هاوش در هفته دهم لیگ برتر والیبال با قضاوت علیرضا قریب در سالن المپیک شهر گنبد میزبان رعد پدافند کاشان خواهد بود.

** برنامه کامل هفته دهم لیگ برتر به قرار زیر است:

تهران، خانه والیبال، ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه

بانک سرمایه – شهرداری تبریز

تهران، سالن فدراسیون، ساعت ۱۶

شمس – سارویه ساری

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت ۱۵

کاله مازندران – شهرداری ورامین

گنبد، سالن المپیک، ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه

هاوش گنبد – رعد پدافند کاشان

ارومیه، سالن غدیر، ساعت ۱۶

شهرداری ارومیه – پیکان تهران

اردکان، سالن آیت الله خاتمی، ساعت ۱۶

خاتم اردکان – سایپا تهران

انتهای پیام/

هفته دهم لیگ برتر والیبال برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار