معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان گفت:گفتمان دینی با هدف ترویج ارزش‌های دینی در مدارس همدان بر گزار می شود.

برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ حسن‌آقا یوسفی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در آموزش و پرورش همزمان با مناسبت‌های ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: استقبال دانش‌آموزان از اجرای برنامه‌ها چشمگیر است.

وی با بیان اینکه  از اولویت‌های سند تحول بنیادین توجه به موضوعات اعتقادی، اخلاقی و دینی دانش‌آموزان است، افزود: ما باید به ارزش‌های دینی توجه کرده و روی اجرای درست برنامه‌ها کار کنیم و باید تلاش کنیم دانش‌آموزان را به سمت ارزش‌های دینی سوق دهیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه درونی کردن ارزش‌ها در افراد نیاز به زمان دارد، یادآور شد: زمانی که ارزش‌ها درونی شود باید نتیجه آن را در رفتار افراد بیابیم.

یوسفی ادامه داد: آگاهی‌بخشی و الگودهی برای دانش‌آموزان اثرگذار است، گفت: زندگی و رفتار اهل بیت(ع) یکی از الگوهای مهم برای دانش‌آموزان است که باید در حوزه‌های نظری و عملی به آن توجه شود.

وی افزود: تاکنون اقدام به برگزای گفتمان‌های دینی، اعزام مختصصین علوم و معارف دینی به مدارس شده است، گفت: در این شرایط به شبهات دانش‌آموزان پاسخ داده می‌شود تا از بیراهه رفتن آنها جلوگیری شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: در سالروز شهادت و ولادت‌های ائمه اطهار(ع) در مدارس مراسم سخنرانی برپا می‌شود، تصریح کرد: «گروه سراج» یکی از گروه‌هایی است که در مدارس به مناسبت‌های مختلف برنامه برگزار کرده و در زمینه ترویج معارف دینی به آموزش و پرورش کمک می‌کند.

یوسفی عنوان کرد: «گروه مصباح» یکی‌ دیگر از گروه‌هایی است که به ویژگی‌های روحی دانش‌آموزان آگاهی دارد، گفت: این افراد با توجه به روحیات دانش‌آموزان مطالب خود را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ب

ترویج ارزش های دینی در مدارس استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.